O companie de consultanță în IT în parteneriat cu Universitatea Babeș – Bolyai vrea să dezvolte o soluție AI pentru analiza sentimentelor oamenilor din textele pe care le postează în media și social media. O cer deja departamentele de Marketing din marile companii, băncile și IFN-urile

inteligenta artificiala, inovatie Photo: Dreamstime.com © Tascha Rassadornyindee

Compania de consultanță în domeniul soluțiilor informatice T2 (pronunțat “Te pătrat“), ca lider al asocierii cu Universitatea Babeș-Bolyai, a scos la licitație în SICAP un contract de 7,2 milioane lei pentru achiziționarea unei soluții AI integrate care să poată „citi” sentimentele persoanei care postează un text în media și social media. Achiziția vizează active corporale de tip instalații, utilaje, echipamente și de active necorporale (cunoștințe tehnice, brevete, drepturi de utilizare) în cadrul proiectului „Produs software inovativ pentru analiza sentimentelor din textele în limba Română – SENTITEXT”

Din descrierea licitației, sistemul va include trei soluții distincte și servicii conexe: • Soluție hardware și software de virtualizare compatibilă Kubernetes și serviciile aferente; • Soluție software de tip suport pentru implementarea de algoritmi avansați de Machine Learning și Inteligență Artificială pentru procesarea avansată de text și serviciile aferente; • Capacitate de calcul distribuit și stocare în medii cloud și serviciile aferente.

Având în vedere că această descriere nu spune prea multe unui individ puternic ancorat în domeniu, am căutat în caietul de sarcini al contractului scos la licitație mai multe explicații. Aflăm astfel, de aici, că soluți a de software/AI va tria texte pe persoane și grupuri de persoane, pe perioade mai scurte sau mai lungi, și le va interpreta textele, pentru a le releva sentimentele pe care le au acești indivizi. De astfel de informații vor beneficia departamentele de marketing ale companiilor, băncile și IFN-urile, aceștia fiind clienții vizați de T2 pentru vânzarea acestei soluții.

„În urma derulării proiectului, T2 SRL urmărește diversificarea soluțiilor informatice pe care le pune la dispoziția clienților prin introducerea pe piață a unei soluții capabile să genereze o analiză a sentimentelor din texte cu ajutorul unor algoritmi bazați pe inteligență artificială, soluția fiind gândită să răspundă unei cereri deja manifestate din partea personalului din departamentele de marketing, relații cu clienții, call-centere și dezvoltarea de business din industria financiar-bancară, dar și de către decidenții organizațiilor. Întrucât pe piață există astfel de soluții digitale care s-au dovedit eficiente pentru limba engleză, echipele din parteneriatul realizat în scopul implementării acestui proiect (T2 și Universitatea Babeș – Bolyai) vor prelua această soluție, iar cu ajutorul cercetării industriale și a activităților de dezvoltare experimentală se va adapta la particularitățile limbii române, creând astfel un produs nou care în ciuda cererii din ce în ce mai accentuate nu este disponibil pe piață, capabil să efectueze analiza sentimentelor incorporate de texte în vederea generării unor rapoarte analitice care să reprezinte instrumente de încredere pentru decidenții din sectoarele menționate”, menționează T2 în caietul de sarcini.

Dezvoltarea acestei soluții va dura nouă luni, finanțarea vinde din Programul Operațional Competitivitate, adică sunt bani europeni aici.

Ofertele se desfac în 31 iulie, departajarea lor se face în funcție de preț și de capacitatea RAM din servere.

Înființată la 1 august 2006, T2 are sediul în Roșiori de Vede, Teleorman, compania are peste 16 ani de activitate, în care a evoluat de la outsourcing de servicii și personal, în primii ani de activitate, la dezvoltarea de soluții și servicii proprii și la crearea unor echipe interne, capabile să furnizeze următoarele activități, conform descrierii de pe site-ul propriu:

  • Dezvoltare de soluții eLearning – de la cursuri până la platforme avansate de eLearning, cu capabilități de inteligență artificială și realitate virtuală. Aceste activități sunt grupate sub brandul Safework.Education, cu clienți precum Agenția de eGuvernare a Republicii Moldova, Bold Tehnologies;
  • Digitalizare și Dezvoltare Software – activități grupate sub brandul DocIgniter, cu clienți precum ENEL, SoftTehnica Inc., The Sleepless Inc., University Hospitals Birmingham NHS Foundation Trust, ROMSILVA, SalubrIS, Consiliul Județean Bihor, Inspectoratul de Stat în Construcții;
  • Inteligență artificială, Business Intelligence, Analytics și Integrare aplicații enterprise, activități care sunt operate direct sub brandul t2, cu clienți precum Deloitte, SAS Institute, Banca Națională a Moldovei, OTP Bank România;
  • Adițional, compania a derulat în ultimii zece ani activități de cercetare – dezvoltare software și dezvoltare de soluții software inovative în domeniile Inteligență Artificială, Realitate Mixtă (Mixed Reality) și Internetul Lucrurilor (Internet of Things) pentru startup-uri inovative și România (Dositracker – RadonAir), Marea Britanie (Mobisoft UK) și SUA (Sift Healthcare – fost SiftMD).

Compania este deținută în mod egal de Anatol Oprea și Tudor Zăvulean, fost business analyst la UTI (2007-2009 și 2013-2018), deținută de omul de afaceri român Tiberiu Urdăreanu.

Anul trecut, compania a realizat o cifră de afaceri de 4 milioane lei și profit net de 1 milion lei.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: