Reprezentanții Uniunii Europene (UE) și ai Beijingului discută alternative la taxele vamale impuse vehiculelor electrice chineze, inclusiv posibilitatea introducerii unor prețuri minime la care aceste vehicule ar putea fi vândute în Europa, dar nicio soluție nu este iminentă, au declarat luni oficiali UE, citați de agenția Reuters.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Bernd Lange, președintele Comisiei pentru comerț a Parlamentului European, a declarat vineri la un canal de televiziune german că un acord între cei 27 și China pentru înlocuirea tarifelor cu altceva este aproape.

Cu toate acestea, oficiali europeni, care au dorit să-și păstreze anonimatul din cauza caracterului sensibil al discuțiilor cu Beijingul, au afirmat că această declarație nu este corectă. Deși negocierile continuă, rămân obstacole care împiedică ajungerea la un acord.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Una dintre opțiunile luate în considerare este stabilirea unui preț minim pentru mașinile electrice importate din China, pentru a crește prețul acestora, despre care UE a concluzionat, după o lungă anchetă, că este artificial scăzut din cauza subvențiilor acordate de statul chinez.

Ca răspuns la aceste subvenții, Uniunea Europeană a majorat luna trecută tarifele pentru vehiculele electrice construite în China cu până la 45,3 %, ca parte a celei mai mari anchete comerciale din istoria sa, o măsură care a divizat Europa și a determinat represalii din partea Beijingului.

Camera de Comerț chineză cu UE și-a exprimat dezamăgirea profundă față de această măsură, calificând-o drept „protecționistă” și „arbitrară”.