Noul pariu al lui Daniel Dines și al altor angel investors: O platformă românească ce conectează influencerii și brandurile

ionut patrascoiu fameup

Startup-ul româneasc FameUp, o platformă mobilă dedicată micro-influencer-ilor, a atras o investiție de 2,5 milioane de euro din partea fondului de investiții Early Game Ventures, rundă la care a participat ca angel investor și fondatorul UiPath Daniel Dines.

FameUp permite oricărui utilizator al aplicației Instagram (în curând și Facebook și Tik-Tok), cu cel puțin 500 de urmăritori, să facă bani promovând diverse branduri, produse sau servicii. Astfel, FameUp facilitează contactul între influencer-i și brand-uri și democratizează accesul la contractele de promovare rezervate până astăzi doar influencer-ilor cu zeci de mii de urmăritori.

„FameUp este o platformă deschisă oricui, nu doar vedetelor”, spune Ionuț Pătrășcoiu, fondator și CEO al FameUp. „Dăm astfel posibilitatea și celor cu un număr mic de urmăritori pe platformele sociale Instagram, Facebook sau Tik-Tok să participe la campanii de promovare și să câștige un venit important. Din această perspectivă, startup-ul nostru face parte din ceea ce se numește the gig economy, alături de alte companii din tehnologie precum Uber, AirBNB sau Glovo.

Pe de altă parte, aplicația noastră este un nou canal de comunicare pentru brand-urile mici și pentru afacerile de familie, care nu dispun de bugete mari de promovare. Prin FameUp, o cafenea sau un restaurant, un salon de coafură sau un o agenție de turism se pot promova pe rețelele sociale cu doar două-trei sute de lei sau chiar fără bani, oferind în schimb produse sau servicii: un cappuccino sau o manichură pentru o postare făcută de un influencer local. Relevanța și autenticitatea acestor postări este mult mai mare decât a celor făcute de vedete aflate uneori la sute sau mii de kilometri depărtare. Și asta se vede în rezultate imediate în vânzări.”

Deocamdată în varianta beta, aplicația FameUp este gratuită și disponibilă pe App Store și în Google Play. În luna iunie, când s-a lansat oficial, un val de descărcări și înregistrări în aplicație au făcut ca serverele să cedeze.

„Succesul nostru în etapa de testare a fost extraordinar, dovedind că era nevoie în piață de o astfel de aplicație”, a adăugat Ionuț Pătrășcoiu. „Ideea acestei aplicații a apărut din discuțiile mele cu Daniel Dines, cel care mi-a fost mentor și căruia vreau să îi mulțumesc. De asemenea, îi mulțumesc lui Bogdan Gheorghiu, care a crezut în mine și în restul echipei încă de la început și care a investit mult pentru ca FameUp să ajungă în această etapă. Fără acești oameni nu am fi ajuns astăzi în pozitia să dezvoltăm aplicația și să ne pregătim de scalare internațională alături de Early Game.”

Cristian Munteanu, Managing Partner al Early Game Ventures (EGV) a declarat: „În ultima vreme, numărul startup-urilor care își propun să construiască platforme de tip marketplace a explodat. Asta deși puțini fondatori înțeleg cât de complicat este un astfel de model de business. Ce am văzut valoros la FameUp, în afară de oportunitatea de piață evidentă, este strategia de growth hacking de-a dreptul impresionantă. În lunile urmatoare îl vom ajuta pe Ionuț să își dezvolte echipa și produsul, astfel încât mecanismele de creștere și de creare de network effects să poată fi puse în valoare, fără ca serverele să mai sară în aer.”

Early Game Ventures (EGV) este un fond de investiţii cu capital de risc (venture capital) finanțat  cu prioritate prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020 şi cofinanțat  prin Fondul European de Dezvoltare Regională.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: