Nissan elaborează independent de Renault planuri de creştere în zone cum ar fi softul şi vehiculele electrice, în condiţiile în care cei doi producători auto lucrează la finalizarea condiţiilor alianţei lor în mod clar limitată, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, scrie Agerpres.
Al treilea mare producător auto din Japonia caută un partener în afara industriei auto pentru a dezvolta un soft care conectează vehiculele la servicii bazate pe cloud, cea ce ar rezolva dificultăţile cu care se confruntă Nissan în încercarea de a face maşinile „mai inteligente şi mai conectate”, susţin sursele.
De asemenea, compania niponă lucrează la o strategie extinsă pentru vehiculele hibride plug-in şi complet electrice pentru pieţele din America de Nord şi Asia, strategie care va implica exclusiv Nissan, adaugă sursele.
În februarie, Renault şi Nissan au convenit o restructurare profundă a alianţei lor, înfiinţată în 1999, care le va pune pe picior de egalitate, iar producătorul auto nipon va investi în noua divizie de vehicule electrice a grupului francez. Conform acordului, Renault îşi reduce participaţia la Nissan la 15%, de la aproximativ 43%, transferându-şi participaţia rămasă, de 28%, într-un trust francez, a informat Renault. Apoi Renault va transmite instrucţiuni mandatarului să vândă acele acţiuni, evaluate la aproximativ 4,1 miliarde de dolari, în condiţii rezonabile din punct de vedere comercial pentru grupul francez, în cadrul unui proces coordonat şi ordonat, a precizat Renault.
Conform acordului, care ar urma să fie finalizat până la mijlocul anului, Nissan va investi în divizia care va regrupa operaţiunile Renault din domeniul vehiculelor electrice, Ampere.
Dezechilibrele i-au supărat de mult timp pe directorii Nissan, care s-au plâns că Renault nu plăteşte o parte echitabilă din costurile pentru inovare şi dezvoltare.
Deşi Nissan crede că va reduce în continuare costurile prin achiziţionarea de componente împreună cu Renault, nu intenţionează să ofere sprijin pe segmentul de inginerie diviziei Ampere. De asemenea, nu are de gând să ofere tehnologia sa hibridă e-Power societăţii mixte create de Renault şi grupul chinez Zhejiang Geely Holding, dedicată dezvoltării şi producţiei de motoare şi cutii de viteze termice şi hibride de nouă generaţie, susţin sursele.
Acestea adaugă: „Chiar dacă Renault obţine ceva de la Nissan, beneficiile vor merge în altă direcţie. Restricţiile impuse anterior de Renault nu mai există, şi Nissan se poate mişca liber”.
Într-un comunicat comun transmis Reuters, Nissan şi Renault spun că lucrează împreună în vederea încheierii acordului privind condiţiile parteneriatului lor, prin care vor deveni mai competitive. Producătorii auto au precizat, fără a da amănunte, că prin investiţia în Ampere se va întări poziţia Nissan în Europa şi „va accelera noua afacere”.
Nissan va investi şi va furniza tehnologie pentru Ampere, dar va limita implicarea sa operaţională. Dacă Ampere dezvoltă o tehnologie care este de interes pentru Europa, Nissan va căuta să o achiziţioneze separat, au informat sursele.
Anul acesta, acţiunile Nissan au crescut cu 17%, fiind în grafic, cel puţin până acum, pentru a înregistra prima creştere anuală din ultimii opt ani.