Primăria Capitalei a obținut o finanțare de 12,5 milioane de Euro prin PNRR pentru modernizarea și extinderea sistemului de semaforizare din București, practic jumătate din costul total al investiției, a anunțat sâmbătă primarul general Nicușor Dan. Fluidizarea circulației într-o capitală cu trafic paralizat a fost una dintre promisiunile lui Nicușor Dan. În București sunt 440 de intersecții, însă doar 260 de intersecții funcționează în sistemul de „undă verde”, multe dintre sistemele cu buclă inductivă în asfalt sau fibră optică fiind distruse și chiar roase de șobolani, după cum anunța Compania Managemtetul Traficului: „S-a constatat că defecțiunea s-a produs din cauza rozătoarelor care au adus pagube cablajului aferent semaforizării”. Totodată, vor fi montate și 220 de stații de încărcare pentru mașini electrice.
În prima etapă a proiectului se modernizează semafoarele din 85 de intersecții de pe traseul a cinci mari bulevarde radiale care asigură ieșirile din oraș, a explicat primarul general.
„Am semnat contractele de finanțare prin PNRR pentru modernizarea și extinderea Sistemului de Semaforizare Inteligentă din Capitală (BTMS). Valoarea totală a proiectelor este de aproximativ 25 milioane de euro, din care fonduri nerambursabile 12,5 milioane euro. Modernizarea sistemului de semaforizare inteligentă din București se realizează în patru etape distincte, iar contractele semnate vizează etapele 1,2 și 3.
– Prima etapă presupune modernizarea și reconfigurarea a 85 de intersecții, aferente unui număr de 5 radiale care asigură legătura dintre ieșirile importante din oraș cu zona centrală: Şoseaua Colentina, Şoseaua Alexandriei, Bd. Iuliu Maniu, Şoseaua Bucureşti – Târgovişte, Șoseaua Berceni. Această etapă include și amplasarea în Capitală a 220 de stații de încărcare mașini electrice.
– Prin etapa a doua se urmărește creșterea capacității centrului de trafic actual, iar a treia etapă presupune modernizarea a aproximativ 185 de intersecţii existente, incluse în sistemul actual BTMS, dar aflate în diverse stadii (fără conexiune prin fibră optică, bucle inductive nefuncționale, etc.). Se au în vedere noi soluții de detecție a vehiculelor (camere video, senzori magnetici, etc.).
– În a patra etapă, proiectul cuprinde reabilitarea/modernizarea unui număr de 194 intersecții semaforizate existente şi înrolarea în sistemul actual BTMS, la care se adaugă un număr de 80 de intersecții sau treceri de pietoni nesemaforizate dar care necesită semaforizare şi includere în BTMS, din perspectiva eficientizării Sistemului Integrat de Management al Traficului. Pentru aceste investiții vom aplica în cadrul altor programe de finanțare nerambursabilă”, a transmis Nicușor Dan.
Pentru a rezolva problema semafoarelor vechi, cu relee mecanice și care se strică la prima ploaie Primăria Capitalei a lansat anul trecut în consultare de piață caietul de sarcini pentru proiectul de modernizare a sistemului de semaforizare din București, prin care se propune un total de 554 intersecții cu stopuri moderne cu senzori de trafic care dau prioritate sensurilor mai aglomerate, toate fiind controlate dintr-un nou centru de comandă.