Netflix și Spotify, pe val: Trei sferturi dintre consumatorii globali au achiziţionat în acest an cel puţin un abonament la servicii de streaming

netflix, tv Sursa foto: Pexels

Aproape trei sferturi dintre consumatorii globali (73%) au achiziţionat în acest an cel puţin un abonament la servicii de divertisment (streaming), precum Netflix sau Spotify, relevă un sondaj de specialitate, publicat luni și citat de Agerpres.

Conform analizei întocmită de platforma de monetizare pentru companii, 2Checkout, pe lista preferinţelor din categoria serviciilor de ştiri online se află şi abonamentele la conţinutul The New York Times.

Aproximativ jumătate dintre respondenţi (49%) a menţionat că achiziţionează câteva abonamente pe an, cealaltă jumătate fiind împărţită aproape egal între cei care cumpără chiar şi o subscripţie pe lună, iar la polul opus cei care cumpără cel mult un abonament pe an.

“Din cauza restricţiilor impuse în timpul pandemiei de COVID-19 care au obligat consumatorii să rămână mai mult acasă, subscribţiile au devenit mai populare, 37% dintre respondenţi menţionând că au achiziţionat în această perioadă mai multe abonamente, 51% au păstrat un nivel similar anului anterior şi doar 13% au renunţat la unele contracte recurente în care erau plătitori. Flexibilitatea contractuală rămâne cel mai important factor în alegerea abonamentului, la fel ca în 2020, pentru mai mult de jumătate dintre respondenţi (52%). Recomandările de la prieteni, accesul la metoda preferată de plată şi perioadele de free trial (încercarea gratuită a serviciului) sunt doi factori de asemenea importanţi în alegerea unui serviciu şi în decizia de a plăti un abonament pentru el”, se menţionează în concluziile sondajului.

La capitolul metodelor de plată, portofelele mobile inclusiv PayPal şi Apple Pay au depăşit cardurile de debit sau de credit în preferinţele cumpărătorilor, fiind selectate de peste două treimi dintre aceştia (71%). Totuşi, cardurile rămân în top cu 41% dintre preferinţe, în timp ce debitul direct şi banking-ul online sunt metodele de plată menţionate de 37% dintre cumpărători pentru achitarea abonamentelor online. În privinţa echipamentelor de pe care se fac plăţile pentru abonamente, popularitatea telefoanelor mobile rămâne aproape la egalitate cu cea a computerelor.

Totodată, în acest an, 65% dintre respondenţi au raportat că preferă reînnoirile automate, în creştere cu 11% faţă de 2020, în timp ce restul utilizatorilor preferă să controleze ei înşişi momentul de contractare, alegând reînnoirea manuală.

Potrivit sursei citate, când vinde vorba despre modelele de preţ, preferinţele utilizatorilor sunt împărţite între o rată fixă (41%) şi plata în funcţie de gradul de utilizare a serviciului (41%). Spre comparaţie, în 2020, aproape două treimi (65%) dintre cei chestionaţi au preferat ratele fixe.

Raportul 2Checkout relevă faptul că 45% dintre utilizatori sunt gata să anuleze un abonament dacă au o experienţă de slabă calitate cu serviciul de suport. Costul este al doilea factor care poate duce la o întrerupere a contractului: respondenţii anulează abonamentul atunci când nu folosesc produsul suficient pentru a merita investiţia (36%), când plata recurentă devine o povară financiară (36%) sau când întâmpină costuri neaşteptate ale serviciului (34%).

Sondajul pe care se bazează raportul 2Checkout s-a derulat la nivel global în rândul unei audienţe din peste 90 de ţări, în lunile aprilie şi mai 2021.

2Checkout (în prezent Verifone) este principala platformă de monetizare all-in-one pentru companiile globale, construită pentru a ajuta clienţii să îşi crească vânzările pe mai multe canale şi să îşi majorize totodată cota de piaţă, prin simplificarea comerţului modern.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: