NEPI Rockcastle dezvoltă sau extinde cinci proiecte în 2022, dintre care trei în România, Promenada București, Promenada Craiova și Vulcan Residence

VR_parc Sursa foto: NEPI Rockcastle

NEPI Rockcastle, cel mai mare proprietar de centre de retail din România, are cinci investiții în derulare în acest an, dintre care trei în România, potrivit ultimului raport de piață al companiei. Compania deține acum 26 de proprietăți de retail pe piața românească.

Primul este modernizarea și extinderea mall-ului Promenada București, care va fi extins cu 58.400 mp, spații de retail și birouri, ceea ce înseamnă revenirea gigantului cu capital sud african pe piața birourilor, din care a ieșit după vânzarea portofoliului de birouri anul trecut către AFI Europe.

Finalizarea lucrărilor de extindere este estimată pentru trimestrul III al anului 2025.

Al doilea proiect românesc al NEPI Rockcastle reprezintă intrarea colosului imobiliar pe piața rezidențială. Început în 2021, Vulcan Residence va include 252 de apartamente, 270 de locuri de parcare și va fi finalizat, potrivit estimărilor companiei în trimestrul I al anului viitor.

În fine, cel de-al treilea proiect din România al companiei este mall-ul Promenada Craiova. Acesta va avea, în total, 52.300 mp și va necesita o investiție de circa 110 milioane de euro. Construit pe un teren de aproximativ 200.000 mp, cumpărat de la Adrian Mititelu în 2019, centrul comercial va avea 2.100 locuri de parcare, pe care la va pune la dispoziția clienților săi. Noul mall va fi livrat în trimestrul III al anului 2023.

De asemenea, NEPI Rockcastle a achiziționat, în acest an, 17 hectare de teren pe strada Portului din Galați, unde deține deja mall-ul Shopping Center Galați, pentru un proiect imobiliar mixt,

De asemenea, compania a consumat în 2021 în toate proiectele sale din România peste 186.000 Mwh de energie electrică, 140.000 mwh fiind din surse de energie regenerabilă și pste 44.000 Mwh de gaz.

NEPI Rockcastle a obținut venituri nede din chirii de 345 milioane de euro și un profit net de 235 de milioane de euro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: