Mulți șefi peste puțini muncitori: Sindicatul drumarilor din CNAIR îi cere ministrului Grindeanu să facă angajări pentru ca reparațiile șoselelor să se facă în regie proprie, nu cu privați / Doar 8 drumari se ocupă de întreținerea Transfăgărășanului

drum expres, craiova pitesti Asfalt pe Drumul Expres Craiova - Piteşti Sursa foto: Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Craiova

Sindicatul drumarilor din CNAIR reclamă numărul redus de muncitori care lucrează efectiv la reparațiile șoselelor și îi solicită ministrului transporturilor Sorin Grindeanu să facă angajări și să cumpere utilaje pentru ca reparațiile rețelei de Autostrăzi și Drumuri Naționale să se facă în regie proprie și nu cu drumari de la firmele de construcții.

Sindicatul „Elie Radu”, asociația reprezentativă care reunește aproape 5.000 din cei 7.000 de angajați ai Companiei de Drumuri, susține că drumarii de la „privat” ar fi uneori neexperimentați pentru astfel de lucrări. Sindicatul mai arată că personalul care face efectiv lucrări de întreținere și reparații reprezintă doar 42% din numărul angajaților de la Districtele CNAIR și dă exemplul Transfăgărășanului, unde sunt alocați doar 8 muncitori, un șofer de utilaj și doi șefi de district (n.r. tronsonul de altitudine Piscu Negru -Bâlea Lac -Bâlea Cascadă este deschis doar 4 luni pe an).

„Sindicatul Drumarilor ”Elie Radu” solicită ca lucrările de întreținere și reparare a drumurilor naționale și autostrăzilor să fie realizate de către propriii angajați, în regie proprie, nu în baza unor contracte, cu firme private, a căror angajați sunt uneori neexperimentați. Sperăm că ministrul Transporturilor, domnul Sorin Grindeanu, va soluționa favorabil solicitările sindicatului și va angaja muncitori, deservenți de utilaje, respectiv va aloca va aloca buget pentru achiziționarea de utilaje pentru a face în regie proprie lucrările de reparații suprafețe degradate (plombări), colmatări, reparații ziduri de sprijin, întreținere podețe, decolmatări și desfundări șanțuri și camere de cădere, întreținerea mijloacelor pentru siguranța circulației, semnalizare rutieră verticala și orizontala și a parapetelor direcționali etc. Spre exemplu, Transfăgărășanul, care pe sectorul cuprins între Bâlea Lac și Vidraru are 4 tunele, 394 podețe, peste 30 poduri și peste 20.000 metri de ziduri de sprijin, a ajuns să fie întreținut de 8 muncitori, un deservent de utilaj și 2 șefi de district”, a transmis Sindicatul Elie Radu.

Compania de Drumuri a prevăzut pentru 2022 lucrări de reabilitare/întreținere de drumuri pe o distanță echivalentă de 968 de kilometri, pentru care are la dispoziție 310 milioane lei, potrivit unui răspuns remis Economedia.ro.

Acești bani ar putea să nu fie suficienți, dar suma se poate suplimenta în cadrul viitoarelor rectificări bugetare. Lucrările ar putea fi, de fapt, mult extinse, pentru că structura centrala a Companiei așteaptă de la cele teritoriale date privind situația drumurilor după iarnă, iar aceste date vor fi centralizate până la sfârșitul lunii martie.

Rețeaua de Autostrăzi și Drumuri Naționale are aproximativ 18.000 de kilometri, din care aproape 1.000 de autostradă, însă comunicatul sindicatului nu precizează de câți muncitori ar mai fi nevoie pentru a prelua lucrările încredințate acum firmelor private. De asemenea, CNAIR a achiziționat în primăvara anului trecut 135 de utilaje multifuncționale pentru lucrări în regie proprie.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: