Pentru antreprenori poate fi o provocare să își dea seama când să se pronunțe pentru cauzele pe care le susțin și când să se limiteze la afaceri. Însă producătorul de înghețată Ben & Jerry’s a găsit rețeta succesului prin aderența la valorile sale.
Fondatorii faimosului brand, Ben Cohen și Jerry Greenfield, nu se tem să amestece politica cu afacerile. De fapt, ei cred că activismul a contribuit la succesul mărcii de înghețată, scrie INC.com.
Într-un interviu recent acordat The Wall Street Journal, fondatorii Ben Cohen și Jerry Greenfield explică angajamentul continuu al mărcii lor față de justiția socială și modul în care natura lor deschisă a influențat viitorul companiei.
Activismul social a fost un semn distinctiv al Ben & Jerry’s încă de la înființarea sa în 1978. Compania a publicat declarații privind inegalitatea rasială, problemele de mediu, drepturile LGBTQ+ și, cel mai recent, conflictul israeliano-palestinian. Cu toate acestea, convingerile politice puternice ale mărcii din South Burlington, Vermont, au cauzat tensiuni persistente cu societatea-mamă, Unilever.
În martie 2023, Unilever, compania mamă a Ben & Jerry, cu sediul la Londra, a declarat că va diviza unitatea sa de înghețată în propria entitate sau o va vinde. Potrivit Reuters, Unilever se așteaptă să se desprindă complet de unitate până la sfârșitul anului 2025.
Cohen crede că pozițiile politice ale mărcii sale sunt o parte din motivul pentru care Unilever a renunțat la companie, spunând Jurnalului că „Ben & Jerry’s creează o mulțime de probleme” pentru compania mamă – dar că supărarea merită.
Fondatorii au împărtășit pentru Wall Street Kournal date care arată că Ben & Jerry’s a avut rate de creștere mai mari decât celelalte mărci de înghețată ale Unilever în trei din ultimii cinci ani. În timp ce pozițiile ferme ale unui brand îi pot îndepărta pe unii, acestea pot, de asemenea, să creeze legături cu consumatorii actuali și potențiali. După cum a declarat anterior Chris Miller, manager de activism la Ben & Jerry’s, pentru Inc. „Cele mai puternice legături pe care le poți construi cu clienții tăi sunt legate de valori comune”.
Înainte ca Unilever să achiziționeze Ben & Jerry’s pentru 326 de milioane de dolari în 2000, Cohen și Greenfield doreau să rămână independenți, dar nu puteau opri vânzarea deoarece compania era publică. Unilever a permis Ben & Jerry’s să păstreze un consiliu independent pentru a direcționa misiunea socială a companiei, dar Cohen a declarat pentru Journal că „misiunea socială a crescut sau a scăzut în funcție de cine era CEO-ul”. Având în vedere că viitorul companiei este încă în aer, fondatorii și-au exprimat incertitudinea cu privire la capacitățile consiliului de administrație sub un nou proprietar.
Deși niciunul dintre ei nu administrează direct Ben & Jerry’s, Cohen și Greenfield, ambii în vârstă de 73 de ani, rămân implicați și continuă să susțină inițiativele pe care compania le sprijină; în 2023, co-fondatorii au participat la un miting din Boston împotriva imunității calificate pentru ofițerii de poliție, care este una dintre problemele pe care blogul Ben & Jerry’s le pune în lumină. „A avea un proprietar al Ben & Jerry’s aliniat valorilor ar fi un lucru frumos”, a declarat Cohen pentru Journal.