Modernizarea Magistralei CFR Cluj-Napoca – Oradea – Frontieră Ungaria: WeBuild (Astaldi) pierde contestația la Curtea de Apel București. Contractul semnat cu Arcada – Alstom și finanțat prin PNRR merge mai departe în etapa de proiectare

cfr, cale ferata, tren, lucru, lucrari, feroviar, infrastructura feroviara Sursa foto: CFR Infrastructură

Curtea de Apel București a respins miercuri, 1 martie, contestația pe care a depus-o constructorul italian WeBuild (Astaldi) la contractul pentru modernizarea lotului 2 al Magistralei CFR 300 Cluj-Napoca – Oradea – Frontieră Ungaria. CFR Infrastructură și asocierea Arcada (România) – Alstom (Franța) au semnat în decembrie 2022 contractul de 300 de milioane de euro și o durata de realizare de 42 de luni din care 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor. Lotul 2 Aghireș – Poieni are o lungime de 36,5 kilometri, iar din 25 ianuarie 2023 a început activitatea de proiectare, conform raportului oficial CFR Infrastructură. Tot Asocierea RailWorks, dar cu Alstom lider, are contractul și pentru primul lot, Cluj-Napoca – Aghireș ( 30 km).

Decizia CAB la Contestația WeBuild: „Complet: 10-Completul 1 Recurs Achiziţii Publice. Tip solutie: Alte soluţii. Solutia pe scurt: Respinge plângerea, ca nefondată. Definitiva. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor, prin mijlocirea grefei instanţei, azi, 01.03.2023. Document: Hotarâre 01.03.2023”.

Astaldi, în calitate de lider în Asocierea WeBuild – Salcef Spa, a depus contestație la CAB pe 31 ianuarie împotriva asocierii Arcada – Alsom (RailWays) care a semnat în 21 decembrie 2022 contractul pentru lotul 2 al Magistralei M 300 Cluj – Oradea și a cerut pe 31 ianuarie recuzarea a trei judecători din complet, solicitare pe care CAB a respins-o.

Modernizarea şi electrificarea Magistralei 300 Cluj-Napoca – Oradea se face pentru creşterea vitezei la 120 km/h pentru trenurile de călători pe întregul traseu, respectiv 80 km/h pentru garniturile de marfă şi o viteză maximă de 160 km/h la cele de călători, de unde şi valoarea mare a proiectului. Durata lucrărilor va fi de aproape 4 ani. Pe traseu se construiesc 18 kilometri de cale dublă nouă, iar trecerile la nivel cu linia de tren vor fi înlocuite cu pasaje rutiere supraterane, precizează Ministerul Transporturilor. Magistrala feroviară are o lungime de 166 de kilometri, mai multe poduri au o durată de viaţă depăşită (peste 100 de ani), starea generală este de degradare cu alunecări de teren, iar instalaţiile au o pronunţată uzură fizică şi morală, fiind la limita critică de încadrare în condiţiile tehnice.

„Proiectul vizează electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj – Oradea – Episcopia Bihor şi presupune realizarea unei infrastructuri ce va permite viteze maxime cuprinse între 100 km/h şi 160 km/h. Electrificarea şi reabilitarea tronsonului de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor conduce la realizarea unei infrastructuri feroviare optimizate. Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe actualul tronson de cale ferată existent, cu excepţia unor zone în care este necesară mărirea razelor curbelor în vederea îmbunătăţirii condiţiilor de circulaţie şi asigurării parametrilor pentru circulaţia cu viteză sporită. Prin proiect se realizează 18.0 km de linie dublă nouă. Se desfiinţează trecerile la nivel care nu respectă reglementările şi se realizează pasaje denivelate”, arată CFR.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: