Modernizarea liniei de tren Caransebeș-Timișoara – Arad: TPF Inginerie a câștigat contractele pentru supervizarea lucrărilor pe primele două loturi. CFR Infrastructură încă nu are constructor pe lotul 1 Caransebeș – Lugoj din cauza contestațiilor

cfr, cale ferata, tren, lucru, lucrari, feroviar, infrastructura feroviara Sursa foto: CFR Infrastructură

Firma de proiectare TPF Inginerie a câștigat contractele pentru supervizarea lucrărilor de modernizare pe primele două loturi ale liniei de tren Caransebeș – Timișoara – Arad, proiect finanțat prin PNRR, a transmis joi compania CFR Infrastructură. Pentru primul lot, Caransebeș – Lugoj cu o lungime de 40 de kilometri, contractul de proiectare și execuție a fost câștigat de Astaldi în iunie 2022, dar încă nu a fost semnat din cauza contestațiilor. Pentru lotul 2, Lugoj – Timișoara Est (54 km), contractul a fost semnat la sfârșitul lunii noiembrie cu spaniolii de la FCC.

Cele două contracte pentru consultanța și supervizarea lucrărilor de proiectare și execuție au o valoare de 28 de milioane lei și o durată de 103 luni care include și perioada garanției.

„Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a desemnat ofertele câștigătoare pentru serviciile de consultanță și supervizare a proiectării şi execuţiei lucrărilor pe LOTURILE 1 și 2, aferente obiectivului de investiții „Modernizarea liniei de cale ferată CARANSEBEȘ – TIMIȘOARA – ARAD”. TPF INGINERIE SRL a fost desemnată câștigătoare pentru ambele LOTURI, cu o ofertă în valoare de 14.310.938,75 lei, fără TVA pentru LOTUL 1 CARANSEBEȘ – LUGOJ, respectiv 14.248.984,25 lei, fără TVA oferta pentru LOTUL 2 LUGOJ – TIMIȘOARA EST, contractele de achiziţie publică urmând a fi semnate de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii. Menționăm faptul că, în cadrul celor două contracte, Consultantul/Supervizorul va coordona, va asigura consultanță și supervizare în cadrul celor două etape ale contractelor, respectiv proiectarea şi execuţia lucrărilor de modernizare, aferente secțiunilor de cale ferată de pe LOTUL 1 și LOTUL 2, conform prevederilor HG nr. 1/2018, pentru aprobarea condiţiilor generale şi specifice pentru anumite categorii de contracte de achiziţie aferente obiectivelor de investiţii finanţate din fonduri publice. De asemenea, va urmări ca Proiectul tehnic să fie elaborat conform regulamentelor legale în vigoare, cu respectarea tuturor etapelor din HG nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările ulterioare”, arată compania.

Contractele pentru modernizare și electrificare au o durată de 42 de luni, 6 pentru proiectare și 36 pentru execuție.

Prin PNRR, Ministerul Transporturilor poate atrage o finanțare de peste 3 miliarde de euro pentru modernizarea a 300 de kilometri de linie magistrală, M 100 Caransebeș – Timișoara – Arad și M 300 Cluj – Oradea – Frontieră Ungaria. Cu excepția Lotului 1 Caransebeș – Lugoj, restul de 7 loturi de pe M 100 și M 300 au contracte de modernizare și electrificare semnate.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: