Contractul pentru modernizarea bulevardului prelungirea Ghencea, lotul de un kilometri dintre București și Pasajul de la Domnești poate fi semnat cu Tracon, constructorul care a câștigat licitația CNAIR, a anunțat secretarul de stat în ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu. Tracon este antreprenorul care a preluat și a continuat lucrările (începute de Straco) la pasajul Domnești.
„Se poate semna contractul pentru lărgirea la 4 benzi a Prelungirii Ghencea
În termenul legal de 10 zile, nu au fost depuse contestații la procedura de atribuire a contractului pentru proiectarea și execuția lucrărilor pentru proiectul de supralărgire Prelungirea Ghencea între Cartierul Latin și Pasajul Domnești (tronson de drum preluat de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere #CNAIR).
Astfel, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere CNAIR poate semna contractul, după aducerea documentelor solicitate de către câștigătorul Asocierea TRACON S.R.L. – ACVATOT S.R.L., fiind vorba despre același constructor care a finalizat Pasajul Domnești”, a afirmat Ionel Scrioșteanu.
Contractul pentru modernizarea bulevardului Prelungirea Ghencea între Pasajul de la Domnești și limita administrativă a Sectorului 6 a fost publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice la jumătatea lunii martie, iar în mai au fost depuse 4 oferte: Viarom, PORR, Tracon și Maristar.Tracon a câștigat contractul cu o ofertă de 42 de milioane de lei, mult sub estimarea inițială a CNAIR de 57 de milioane. „Asocierea TRACON S.R.L. (Romania) – ACVATOT S.R.L. (România) a fost desemnat câștigătoarea contractului pentru construcția conexiunii rutiere dintre Prelungirea Ghencea, terminalul tramvaiului 41 și centura Capitalei Pasajul Domnești. Pentru finalizarea lucrărilor, Asocierea are la dispoziție 41,91 milioane de lei (fără TVA) și 12 luni (2 luni perioada de proiectare și 10 luni perioada de execuție), după semnarea contractului”, a transmis pe 6 septembrie șeful CNAIR, Cristian Pistol.
Lucrările de lărgire se fac pentru o lățime cuprinsă între 34 și 41 de metri, dar cu rezervarea unui spațiu de 8 metri pentru viitoarea linie de tramvai pe care PMB încă nu are bani să o monteze. Pe întreg sectorul de un killometru vor fi asigurate cel puțin 4 benzi, fiecare cu o lățime de 3,5 metri, două piste de biciclete 2X1,5 metri, trotuare de 2X3 metri și spațiu verde de 2X1,5 metri. Zona mediană de 8 metri este rezervată liniei de tramvai, arată documentația tehnică pe care a consultat-o Economedia. Între Pasajul Domnești și strada Mărăcineni sunt două stații de autobuz STB.