Ministerul Transporturilor face o aplicaţie care le va permite şoferilor să raporteze orice problemă de siguranţă pe şosele. ARR va efectua verificarea tuturor drumurilor până în 2024- Proiect de Ordonanţă a Guvernului

DN 2 accident Ialomiţa Sursa : Poliţia Ialomiţa

Un sistem naţional pentru raportarea problemelor de siguranţă rutieră şi verificarea tuturor şoselelor până în 2024 sunt printre cele mai importante modificări pe care le propune Ministerul Transporturilor pentru a creşte siguranţa rutieră şi a reduce numărul de victime din accidentele de circulaţie. Propunerile apar într-un proiect prin care se modifică legislaţia în materie de siguranţă rutieră (Legea 265/2008) şi transpune Directiva 1936/2019 privind gestionarea siguranţei rutiere cu termen limită de implementare : 17 decembrie 2021.

Sistemul de raportare on line va fi accesibil tuturor şoferilor se arată în Nota de Fundamentare a proiectului : ,,Realizarea unui sistem național pentru raportarea voluntară, accesibil online tuturor utilizatorilor drumurilor, pentru a facilita colectarea detaliilor privind evenimentele transmise de utilizatorii drumurilor și de vehicule și a oricăror altor informații legate de siguranță care sunt percepute de cel care informează, ca fiind un pericol real sau potențial pentru siguranța infrastructurii rutiere.” – notează Ministerul Transporturilor. Administratorul Punctului Naţional de Acces ( PNA – sistem înfiinţat prin ordonanţa 1/2021 ) este CESTRIN – Centrul de Studii Tehnice Rutiere şi Informatică din CNAIR, acesta fiind responsabil de implementarea aplicaţiei : ,,PNA constituie o interfață digitală unică prin intermediul căreia se colectează, prelucrează și diseminează date sau informații care vor oferi posibilitatea de a furniza servicii de informații referitoare la locuri de parcare sigure și securizate pentru camioane și vehicule comerciale, informații minime universale în materie de trafic legate de siguranța rutieră, servicii de informare în timp real cu privire la trafic și servicii de informare cu privire la călătoriile multimodale. Punctul de acces poate oferi posibilitatea de a furniza serviciul de informații la nivel transfrontalier.” O primă facilitate a aplicaţiei a fost lansată în această vară şi permite şoferilor să identifice mai uşor parcările de pe reţeaua de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale.

Rating de siguranţă rutieră/ARR va verifica şi drumurile judeţene

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Acelaşi proiect prevede un ,,rating” de siguranţă rutieră pe toate şoselele şi audit inclusiv pentru drumurile judeţene : ,,Autoritatea Rutieră Română – A.R.R. va realiza prima evaluare a siguranței rețelei rutiere, pe cel puțin trei categorii, în funcție de nivelul de siguranță al fiecărui tronson, până cel târziu la sfârșitul anului 2024, actualizând datele cel puţin o dată la 5 ani. Implementarea ratingului de siguranță rutieră pentru întreaga rețea rutieră în exploatare si întocmirea unui plan de acțiune privind organizarea și efectuarea inspecției de siguranță rutieră specifică pe tronsoanele rutiere cu niveluri scăzute ale ratingului de siguranță identificat”.

Inspecţia de siguranţă rutieră înseamnă o analiză bazată pe inspectarea la fața locului a unui drum sau tronson de drum existent, pentru a identifica condițiile periculoase, deficiențele și problemele care cresc riscurile de producere a accidentelor grave.

Într-un raport prezentat la începutul lunii în care Poliţia Rutieră a anunţat şi propunerile pentru modificarea Codului Rutier, IGPR a anunţat că, de la începutul anului, pentru deficienţe au fost aplicate 113 amenzi administratorilor de drum respectiv 237 de sancţiuni celor care lucrează la partea carosabilă. Cele mai mari probleme de sistematizare identificate vizează : lipsă de indicatoare sau indicatoare degradate, lipsă de marcaje, gropi şi denivelări, lipsă parapete de protecţie, semnalizare proastă în intersecţii sau necorelare între marcaje şi indicatoare.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: