Ministerul Transporturilor a avizat vineri, indicatorii tehnico-economici ai autostrăzii Focșani – Bacău, cea mai întârziată secțiune a autostrăzii A7 Ploiești – Pașcani (320 km), a transmis secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.
Autostrada Focșani – Bacău finanțată prin PNRR are o lungime de 96 de kilometri, o valoare estimată de 8 miliarde lei, iar din cele trei loturi, secțiunea de mijloc Domnești Târg – Răcăciuni are o lungime de 39 de kilometri. După aprobarea indicatorilor în Guvern, CNAIR poate lansa licitația pentru execuție, probabil în iulie sau august.
Pe traseul cu o lungime de 96 de kilometri vor fi construite 5 noduri rutiere și peste 90 de poduri, a transmis secretarul de stat.
„Ultimul tronson al Autostrăzii Moldovei, A7 are avizul Ministerului Transporturilor
Am avizat, în Consiliul Tehnico – Economic al Ministerului Transporturilor, proiectul Autostrăzii Focșani – Bacău, al cărei traseu se va desfășura între Municipiul Focșani (zona de Nord-Est), județul Vrancea, la intersecția cu Autostrada Buzău – Focșani, și Municipiul Bacău (zona de Sud-Est).
Lungimea totală a traseului este de aproape 96 de km, iar autostrada va avea 3 tronsoane:
Proiectul prevede realizarea a 5 noduri rutiere și a 91 de poduri și pasaje. Partea carosabilă a podurilor și a pasajelor, ce vor fi realizate pe autostradă, va fi de 12 m, pentru fiecare sens de mers. Podurile amplasate pe DN și DJ, ce traversează autostrada, vor avea câte o parte carosabilă de 7,8 m. Excepție face pasajul pe DN2, peste autostradă (km 3+972), care va avea o parte carosabilă de 14,8 m lățime, adică patru benzi de circulație, câte două, pe fiecare sens. Podurile amplasate pe DA (drumuri agricole), ce traversează autostrada, vor avea o parte carosabilă de 7 m. Pe poduri, între partea carosabilă și trotuare, vor fi prevăzuți parapete metalice de siguranță cu nivel de protecție foarte ridicată”