Ministerul Transporturilor a aprobat construirea unui sens giratoriu suspendat pe DN 1 la Predeal / Execuția durează doi ani și jumătate

Sens giratoriu suspendat Predeal DN 1

Ministerul Transporturilor a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru sensul giratoriu suspendat de la Predeal, la intersecția DN 1 Valea Prahovei cu DN 73 A Predeal-Râșnov.

Pasajul va avea patru rampe care asigură relațiile dinspre București spre Brașov și retur, București – Râșnov și retur și rampa 4 către Brașov. Sensul giratoriu are o valoare estimată de 132 milioane de lei, fonduri europene și o durată de realizare de doi ani și jumătate, a anunțat Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

 

„În Comisia Tehnico – Economică a Ministerului Transporturilor, am aprobat indicatorii pentru pasajul rutier, care va fi realizat la intersecția DN1 cu DN73A. Este vorba despre realizarea unui sens giratoriu suspendat, cu patru accese, poziționat deasupra intersecției existente. Sensul giratoriu suspendat va avea o structură de rezistență de tip circular, continuă pe 6 pile, dispuse radial. Cele 6 deschideri vor avea tabliere cu structură mixtă oțel-beton. În sensul giratoriu circulația se va desfășura pe 2 benzi. Raza externă a sensului giratoriu va fi de 35 m, iar raza internă de 21,8 m. Valoarea investiției va fi de circa 132,5 milioane de lei, cu TVA inclus, iar durata de execuție de 30 de luni”, a precizat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor.
Pe 23 decembrie 2021 au fost aprobate și proiectele pentru cele două pasaje supraterane de la Sinaia, tot pe DN 1 Valea Prahovei. În paralel cu proiectele de fluidizare a circulației de pe Valea Prahovei, CNAIR reia demersurile pentru finalizarea lucrărilor de modernizare de pe DN 73 Pitești-Bran-Brașov, în timp ce la Compania Națională de Investiții (Ministerul Dezvoltării) se pregătește proiectul pentru execuția Drumului Județean pe Valea Doftanei Câmpina-Săcele.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Nu știu ce îmi scapă, dar așa la prima vedere, soluția sfidează simțul tehnic. De ce trebuie suspendata partea complexa a ansamblului (sensul giratoriu)? Nu este mai simplu invers? Adică sensul giratoriu și bretelele aferente pe pământ iar șoseaua DN1 suspendata

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.