Ministerul Economiei plătește 1,34 milioane lei pentru crearea portalului de turism Romania.Travel

Romania Sursa foto: Travelminit.ro

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului a scos la licitație în SICAP un contract cu valoare de 1,34 milioane lei pentru achiziționarea serviciilor de creare a portalului web Romania.Travel care să promoveze, integrat, în social media oferta turistică a țării.  Ce vrea, mai precis, Economia este să aducă mai mulți vizitatori unici pe site-ul deja existent Romania.travel și a traficului pe reţelele sociale dedicate ale Ministerului Antreprenoriatului și Turismului  – Facebook, Youtube.

Totodată se doreşte ca un număr cât mai mare al persoanelor care accesează Romania.Travel să devină, în final, vizitatori ai destinaţiei, într-o primă etapă prin planificarea călătoriei, solicitare de informaţii suplimentare, abonare la un newsletter.

“Operatorul economic selectat va trebui să asigure următoarele:

➢ propuneri design pentru toate tipurile de utilizatori;

➢ implementare design;

➢ implementare sistem management conținut;

➢ inventariere și actualizare informații și imagini și conținut Audio Video;

➢ conținutul a minim 3000 de pagini, creat în 3 limbi principale (prioritar în română, engleză, germană): multilingv, cu posibilitatea ulterioară de adăugare conținut de către personalul delegat de MAT;

➢ managementul conținutului pe toată perioada contractului;

➢ asigurarea traducerii pentru corectitudine și claritate va fi verificată și asumată de persoane specializate și/sau persoane native pentru adaptabilitatea mesajului și a limbajului;

➢ optimizare SEO;

➢ autoverificarea funcționalităților prin instrumente de testare automatizate și scenarii de utilizare predefinite și actualizate la fiecare modificare de cod sursă, rulate la fiecare actualizare, precum și săptămânal”, precizează MAT.

Portalul online va trebui să fie realizat conform principiului KISS (Keep It Straight Simple) şi să respecte următoarele cerinţe tehnice minimale:

➢ mobile first cu compatibilitate desktop;

➢ search engine optimization cu filtre granulare (motoare de căutare);

➢ responsive Web Design;

➢ asigurare acces utilizatori cu nevoi speciale (de exemplu dislexia, high contrast);

➢ optimizarea interfeței, mod utilizare și comportamentul utilizatorilor (user interface, experience și behaviour optimization);

➢ asigurare interfaţă vizitator, prioritar în limba română, engleză și germană;

➢ asigurare servicii de avertizare, prevenire şi combatere a riscurilor de securitate;

➢ furnizare de rapoarte lunare pe user analytics sau similar, precum şi privind numărul de accesări, numărul de utilizatori unici în funcţie de nivelul de acces, pagină, arie geografică, oră acces;

➢ să susțina un trafic de minim 500.000 de utilizatori pe lună la o viteză conform standardelor PageSpeed Insights/Web Vitals iniţiative;

➢ Portalul va include un sistem de gestiune evenimente (evenimentele se pot repeta pe parcursul unui an în acelaşi loc sau în locuri diferite concomitent cu multiple perioade temporale și locuri de desfășurare simultan și/sau paralel, repetitive sau singulare.

Aceste acțiuni, la care se adaugă și campania de promovare a României prin intermediul formatorilor de opinie, fac parte din „campania integrată de promovare a destinației turistice România”, care va fi derulată în anii următori de Ministerul Antreprenoriatului și Turismului în parteneriat cu Consiliul de Brand Turistic Național.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: