Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului a lansat Memorandumul pentru Debirocratizare. Documentul este disponibil online și poate fi consultat pe site-ul Ministerului, anunță secretarul de stat Valentina Saygo.
Proiectul de memorandum propune, printre altele: simplificarea și digitalizarea procedurii de înființare și de închidere a firmelor, eliminarea obligației de a tranzacționa prin trezorerie cu instituțiile statului, eliminarea obligativității declarării posturilor vacante la ANOFM și a birocrației aferente reducerilor de prețuri.
“Mi-am propus să adun o serie de măsuri care vor simplifica radical mediul de afaceri din România.
Dintre cele 26 de măsuri, 12 se referă strict la eliminarea registrelor, procedurilor și obligațiilor inutile de care antreprenorii s-au lovit până acum (de consultat AICI). Memorandumul a fost creat în jurul celor 12 principii care vor fluidiza mediul de afaceri, prin eliminarea documentelor inutile și folosirea mediului digital la adevăratul potențial”, susține Saygo, responsabilă de debirocratizare în minister. “Acest document detaliază parcursul pe care România trebuie să-l parcurgă pentru a reduce povara administrativă pe care statul o exercită asupra mediului privat”, susține ministrul Economiiei, Claudiu Năsui.
Proiectul de memorandum a fost publicat în 6 septembrie pe pagina Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, la secțiunea Transparență decizională. Propunerile, sugestiile şi opiniile privind proiectul de memorandum se primesc in termen de 10 zile de la data publicării la adresa de e-mail: dezbateri_publice@economie.gov.ro.
Printre măsurile propuse în memorandum, sintetizate de IssueMonitoring.ro:
- Scutirea de sancțiuni pentru microîntreprinderi și corelarea birocrației cu talia firmei
- Eliminarea analizei de risc la securitate fizică
- Eliminarea obligației declarării sediilor secundare la ANAF, obținerea CIF pentru puncte de lucru și plata diferențiată a impozitului pe venitul din salarii
- Eliminarea obligativității tranzacțiilor firmelor prin contul de trezorerie în relația cu instituțiile statului
- Eliminarea deductibilității limitate de 50% a combustibilului pentru autoturisme
- Eliminarea foii de parcurs ca document obligatoriu în deductibilitatea combustibilului
- Simplificarea și digitalizarea procedurii de înființare a firmelor
- Simplificarea închiderii firmelor
- Creșterea plafonului de la 50.000 euro la 100.000 euro pentru obligația de dotare cu cititoare de card – POS
- Eliminarea declarării reducerilor comerciale
- Revizuirea legislației privind casele de marcat
- Revizuirea autorizațiilor, avizelor și licențelor conform Anexei 1
- Actualizarea legislației prin revizuirea actelor normative care impactează mediul de afaceri conform Anexei 2
- Simplificarea regimul declarativ derogatoriu la ANAF pentru firmele suspendate temporar la ONRC
- Eliminarea Registrului de Evidență Fiscală în format fizic pentru persoanele juridice