Publicația Forbes a făcut un sondaj în rândul miliardarilor cu privire la aplicațiile lor preferate de socializare și a aflat care este cea care le place cel mai mult. Nu este Twitter.
Primele două săptămâni ale lui Elon Musk la Twitter nu au fost deloc lipsite de controverse. Preluarea a declanșat o avalanșă de interes și activitate pe aplicație, inclusiv din partea multor colegi miliardari ai lui Musk.
Investitorul și proprietarul echipei Dallas Mavericks, Mark Cuban, care inițial și-a declarat entuziasmul pentru “era” Musk, a intrat joi pe Twitter pentru a critica modificările aduse politicilor de verificare și de impersonare ale aplicației, una dintre primele mari mișcări ale lui Musk în calitate de CEO (sau, așa cum o numește Musk, “Chief Twit”).
Trecerea la un sistem în care oricine poate achiziționa verificarea oficială de tip “blue check”, rezervată anterior pentru personalități publice și alte conturi oficiale, pentru 8 dolari pe lună, “a ucis cea mai valoroasă parte a Twitter”, a scris Cuban într-un tweet. Miliardarul și-a petrecut ultima săptămână trimițând pe Twitter feedback și sugestii lui Musk, obținând uneori răspunsuri. (Vineri, Twitter a părut că a încetat să mai vândă accesul la verificarea prin verificare cu o bifă albastru, în urma haosului provocat de conturile de impostori).
“Este compania lui Elon. El poate face cu ea ce vrea. Dacă funcționează, funcționează. Dacă nu, nu”, a declarat recent Cuban pentru Forbes. “El face ceea ce fac antreprenorii. Încearcă să înțeleagă totul”, a mai spus Cuban, care, cu aproximativ 8,8 milioane de urmăritori, este unul dintre cei mai populari miliardari de pe Twitter.
Alții sunt mai alarmați de ultimele mișcări ale lui Musk. Miliardarul și investitorul în Twitter Chris Sacca a publicat luni un mesaj pe Twitter în care a criticat cercul de apropiați ai lui Musk pentru că nu i-a ținut piept mai mult, recunoscând că el însuși a ezitat să se exprime pentru că ar dori să facă afaceri cu Tesla. “Mintea lui Elon este poate cea mai mare din istorie pentru că a împins înainte aceste idei [baterii, motoare și rachete] și execuția lor. Dar acest rahat nu este așa ceva”, a spus Sacca.
Musk a fost lăudat -de la fondatorul și directorul general al Dell Technologies, Michael Dell, până la magnatul de capital privat Orlando Bravo – atunci când a cumpărat Twitter. Investitorul miliardar Carl Icahn, care a făcut milioane de dolari tranzacționând acțiuni Twitter din vară, a declarat că Twitter este “o platformă grozavă” și că Elon Musk este “persoana perfectă pentru această companie” în timpul summitului inaugural Iconoclast al Forbes, organizat pe 3 noiembrie.
În ciuda controversei, Musk a continuat să adune adepți pe noua sa aplicație. Ajuns la 115,3 milioane de urmăritori, de la 99,5 milioane în iunie, Musk a depășit-o pe cântăreața și fondatoarea Fenty Beauty, Rihanna, ca miliardar cu cei mai mulți urmăritori pe platformă (Rihanna are 107 milioane de urmăritori). El este a doua cea mai urmărită persoană de pe această aplicație, după fostul președinte Barack Obama (113,3 milioane), potrivit Socialtracker.
Având în vedere nivelul de implicare pe care mandatul lui Musk l-a atras în rândul acestui grup (el susține că utilizarea Twitter a atins un nivel record), poate fi surprinzător să afli că miliardarii, în general, nu se preocupă prea mult de Twitter. Un sondaj realizat de Forbes în rândul a 65 dintre cei mai bogați oameni din lume, care a fost realizat înainte ca Musk să finalizeze achiziționarea aplicației la sfârșitul lunii octombrie, a constatat că doar 12,6% dintre aceștia au declarat că au conturi pe platformă.
Răspunsul a făcut parte dintr-o apatie mai largă față de social media în rândul miliardarilor. Aproape jumătate (46,8%) dintre cei intervievați au declarat că nu au niciun cont de social media.
Dintre cei care au declarat că sunt activi online, cel mai popular loc de aterizare a fost LinkedIn, pe care 25,8% dintre miliardarii intervievați au declarat că îl folosesc, urmat de aplicația de partajare a fotografiilor Instagram (22,6%) și Facebook (21,6%). La coada clasamentului s-au aflat aplicația chineză de partajare a fotografiilor WeChat (4,8%), Whatsapp (3,2%) și TikTok (3,2%).
Dr. Sarah Stanley Fallaw, un psiholog care a petrecut ani de zile studiind obiceiurile celor bogați și care în prezent conduce compania de consultanță DataPoints, cu sediul în Georgia, a declarat că propriile sale cercetări au identificat o tendință similară. Persoanele cu avere netă mare “petrec, în general, mai mult timp citind, mai mult timp cu familia și făcând exerciții fizice”, spune Fallaw. “Ei nu au mult timp pentru lucruri precum social media și sunt capabili să își aloce orele și resursele pentru lucruri care sunt benefice pentru ei înșiși”.
Harry Stine poate confirma acest lucru. Cel mai bogat om din Iowa, Stine a construit gigantul agricol Stine Seeds, cea mai mare companie privată de semințe din lume și sursa averii estimate la 8,2 miliarde de dolari a lui Stine. “[Pur și simplu] nu mă interesează acest gen de lucruri”, a declarat Stine pentru Forbes într-un e-mail recent, menționând că s-a înscris pe platforma de rețele profesionale LinkedIn “cu mulți ani în urmă”, dar nu o folosește niciodată și nici nu ar putea chiar dacă ar vrea (pentru că, spune el, și-a uitat parola; se pare că nu știe că parolele pot fi resetate).
Desigur, există o mulțime de exemple de miliardari care sunt foarte activi online și care folosesc rețelele sociale pentru a-și consolida atât brandurile personale, cât și afacerile.
Cofondatorul Microsoft, Bill Gates, are 36 de milioane de urmăritori pe LinkedIn (mai mulți decât orice alt miliardar), unde contul său postează frecvent despre activitatea sa în cadrul fundației caritabile Bill & Melinda Gates Foundation.
Kim Kardashian, antreprenor miliardar și vedetă de televiziune reality show, are 333 de milioane de urmăritori pe Instagram și 14,2 milioane pe două profiluri pe TikTok, mai mult decât orice alt miliardar pe fiecare platformă.
Un Twitter deținut de Musk va aduce mai mulți miliardari sau îi va îndepărta și mai mult? Fondatorul și CEO-ul Epic Games, Tim Sweeney, care spune că Twitter este singura platformă de social media pe care o folosește, a declarat săptămâna trecută pentru Forbes că așteaptă să vadă dacă aplicația “devine mai bună sau mai rea ca utilizator”.
Un alt miliardar, care a cerut să-și păstreze anonimatul, a declarat că folosește Twitter doar atunci când i se trimite un tweet “din cauza importanței sale pentru politicile publice sau pentru programele fundației noastre”, dar că platforma ar putea fi utilă dacă este bine moderată. “Recunosc că, editate în mod corespunzător, există informații valoroase acolo, printre paiele dezinformării mușcate/trumpiste”.
Chiar și Stine, cel care nu este conectat în mod cronic, are o opinie: “Ar trebui să fie o îmbunătățire”, a spus el despre conducerea lui Musk pe Twitter. Dar nu va fi suficient pentru a-l convinge să își facă un cont.