Metroul spre Aeroportul Otopeni : Lucrările pentru prima secțiune încep în martie/Ofertele finale pentru secțiunea a doua, Băneasa-Aeroport pot fi depuse până pe 5 septembrie

metrorex, metrou Sursa foto: Facebook/Metrorex

Lucrările pentru construirea cele de-a șasea magistrale de metrou din București încep în martie-aprilie, iar ofertele finale pentru proiectarea și execuția secțiunii a doua, Băneasa-Aeroport Otopeni pot fi depuse până pe 5 septembrie, a anunțat la TVR Info secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. Pentru a doua secțiune a Magistralei M 6, procedura de achiziție este cu precalificare, toți cei trei constructori din Turcia fiind admiși în prima etapă și invitați să participe în faza finală. Inițial, Metrorex anunțase într-un răspuns pentru Economedia că, termenul-limită pentru depunerea candidaturilor este 29 august ( detalii aici).

Practic, întreaga Magistrală de Metrou M 6 cu 12 stații între Gara de Nord, Băneasa și Aeroportul Otopeni va fi construită de firme din Turcia : prima secțiune, până la Băneasa de Alsim Alarko, contractul fiind acum în etapa de proiectare, iar pentru tronsonul 2 Băneasa -Otopeni unul dintre cei trei constructori din Turcia care au depus oferte : Alsim Alarko, Dogus Insaat sau Gulermark (n.r cu condiția validării ofertei și încadrării în costul estimat de 1,3 miliarde lei conform indicatorilor aprobați în 2016.)

Pentru metroul spre Aeroport, Alsim Alarko va începe lucrările la primăvară, a transmis Scrioșteanu : ,,contractul pentru tronsonul Gara de Nord ( 1 Mai) Băneasa a fost semnat în martie, s-a emis ordinul de începere pentru proiectare, 9 luni este termenul de proiectare, destul de ambițios pentru un proiect de metrou, dar e asumat de antreprenor. În martie-aprilie trebuie să înceapă lucrările. Pentru secțiunea a doua, Băneasa-Aeroport Otopeni cred că pe 5 septembrie este termen, sunt trei firme calificate, urmează să depună ofertele finale, iar una va fi selectată” a explicat Scrioșteanu.

Licitaţia are o valoare estimată de 1,3 miliarde lei şi include doar lucrările la structura de rezistenţă, staţii, galerii tuneluri, fără a cuprinde arhitectura, instalaţiile electromecanice şi calea de rulare, acestea urmând să facă obiectul unei noi licitaţii, valoarea estimată fiind de aproape 500 de milioane de lei. O a treia licitaţie va fi pentru sistemul siguranţă şi de automatizare, deci trei licitaţii, trei riscuri de contestaţii şi întârzieri, aşa s-a întâmplat pe M 5 Drumul Taberei. Costul pentru întregul proiect este de 2,38 miliarde lei. 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: