Metrou Eroilor – Iancului: Ministerul Transporturilor a avizat PUZ-ul pentru secțiunea centrală a Magistralei 5

Metrou Eroilor Iancului M 5 iunie 2023 PUZ

Ministerul Transporturilor a avizat PUZ-ul (Planul Urbanistic Zonal) pentru secțiunea de metrou Eroilor – Iancului a Magistralei M5, contractul pentru execuția secțiunii centrale a M5 Drumul Taberei – Pantelimon urmând să fie scos la licitație în primele luni ale anului viitor, a anunțat secretarul de stat Ionel Scrioșteanu. Pentru cele șase stații dintre Eroilor 2, Universitate și Piața Iancului va fi primul contract „la cheie” pe care în lansează Metrorex, în prezent fiind în derulare contractul semnat în toamna anului 2021 pentru studiu de fezabilitate și proiect tehnic (detalii aici).

Legătura Magistralei M5 cu M2 Berceni – Pipera va fi la Universitate.

„Am avizat astăzi în Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii documentația pentru Planul Urbanistic Zonal al Magistralei V de metrou (Drumul Taberei – Pantelimon), secțiunea Piața Iancului, necesară în procesul de extindere a acesteia, ca o continuare a primei secțiuni pe care am deblocat-o și finalizat-o în 2020. Suntem în etapa de realizare a proiectului tehnic și a detaliilor de execuție, pe care vrem să le finalizăm anul acesta, iar în primele luni ale anului viitor vrem să înceapă licitația, la finalizarea căreia se va intra direct în faza de execuție, fiind prima documentație tehnica ”la cheie” realizată pentru construcția unei magistrale de metrou. Urmează ca Primăria Capitalei să aprobe rapid acest PUZ, pentru a se putea finaliza documentatia tehnica.

Traseul viitoarei linii de metrou va urmări, în principal, trama stradală existentă: Piața Operei – Bd. Mihail Kogălniceanu – Bd. Regina Elisabeta – Piața Universității – Bd. Carol I – Piața C.A. Rosetti – Bd. Pache Protopopescu – Piața Iancului – Șoseaua Iancului. În detaliu:

Pornește de la Piața Operei pe Bd. Mihail Kogălniceanu unde, la intersecția cu str. Vasile Pârvan, este prevăzută 𝗦𝘁𝗮𝘁𝗶𝗮 𝗻𝗿. 𝟭 – 𝗙𝗮𝗰𝘂𝗹𝘁𝗮𝘁𝗲𝗮 𝗱𝗲 𝗗𝗿𝗲𝗽𝘁 (stație de corespondență cu M4)

Continuă pe Bd. M. Kogălniceanu și Bd. Regina Elisabeta, unde, la intersecția cu Bd. Nicolae Bălcescu, este prevăzută 𝗦𝘁𝗮𝘁𝗶𝗮 𝗻𝗿. 𝟮 – 𝗖𝗶𝘀𝗺𝗶𝗴𝗶𝘂

Continuă pe Bd. Regina Elisabeta unde, la intersecția cu Bd. Nicolae Bălcescu, este prevăzută 𝗦𝘁𝗮𝘁𝗶𝗮 𝗻𝗿. 𝟯 – 𝗨𝗻𝗶𝘃𝗲𝗿𝘀𝗶𝘁𝗮𝘁𝗲 (stație de corespondență cu M2)

Continuă pe Bd. Carol I unde, la intersecția cu str. Calea Moșilor, este prevăzută 𝗦𝘁𝗮𝘁𝗶𝗮 𝗻𝗿. 𝟰 – 𝗖𝗮𝗹𝗲𝗮 𝗠𝗼𝘀𝗶𝗹𝗼𝗿 (stație dr corespondență cu M7)

Continuă pe Bd. Pache Protopopescu unde, la intersecția cu str. Popa Nan, este prevăzută 𝗦𝘁𝗮𝘁𝗶𝗮 𝗻𝗿. 𝟱 – 𝗧𝗿𝗮𝗶𝗮𝗻

Finalul traseului va fi pe șoseaua Iancului, unde la intersecția cu șoseaua Mihai Bravu, este prevăzută 𝗦𝘁𝗮𝘁𝗶𝗮 𝗻𝗿. 𝟲 – 𝗣𝗶𝗮𝘁𝗮 𝗜𝗮𝗻𝗰𝘂𝗹𝘂𝗶 (stație de corespondență cu M1)”, a transmis Ionel Scrioșteanu.

Prima secțiune a M5, până la stația Eroilor, a fost deschisă în septembrie 2020, cu peste 5 ani întârziere față de termenul din contract. În această vară ar urma să înceapă lucrările pentru prima secțiune a M6 Gara de Nord – Băneasa.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Cam useless, trebuie sa te uiti pe maps si sa vezi unde sunt cozile
    De ex de la Pipera ar trebui prelungit pana la Gradina Zoologica, pe Tunari, Erou Iancu Nicolae
    Apoi daca cineva chiar ar avea viziune pt oras … ar transforma si Padurea baneasa intr-un parc veritabil
    De asemenea cercul M1 ar trebui dublat spre exterior

  2. in zece ani poate avem noroc si se apuca de constructia efectiva, pana atunci se mai semneaza o hartie pe an , mari reusite !!! intre timp se apuca in camp de m6 care va circula la maxim 20 min ca nu vor fi calatori, asta in timp ce in oras sunt zone cu sute de mii de locuitori care stau in trafic ca fraierii neavand metrou ! am ajuns ca in bangladesh cu traficul din cauza astora de la putere !! bine lucrat, bine gandit!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.