Gigantul social media Meta Platforms poartă discuţii pentru preluarea unei participaţii de aproximativ 5% la EssilorLuxottica, producătorul ochelarilor marca Ray-Ban, a anunţat joi cotidianul Wall Street Journal, citând surse din apropierea discuţiilor, scrie Agerpres.
O participaţie de 5% la EssilorLuxottica, cel mai mare producător mondial de ochelari, ar avea o valoare de aproximativ 4,33 miliarde de euro, pe baza celei mai recente capitalizări de piaţă a EssilorLuxottica, de 86,50 miliarde de euro.
Preluarea unei participaţii la EssilorLuxottica ar da Meta (proprietarul Facebook) şi mai mult control asupra foii de drum pentru ochelarii inteligenţi, într-un moment în care giganţii din tehnologie, inclusiv Apple, investesc milioane pentru a crea dispozitive de ultimă oră care au la baza tehnologia realităţii augmentate.
EssilorLuxottica a fost formată în 2018 la finalul unei fuziuni între grupul francez Essilor şi cel italian Luxottica. Cel mai mare acţionar este holdingul Delfin, o firmă deţinută de familia fostului fondator al Luxottica, Leonardo Del Vecchio, cu o participaţie de aproape 33%.
Ochelarii inteligenţi Ray-Ban Meta, lansaţi în 2021, au devenit o parte importantă a portofoliului de produse Meta. La începutul săptămânii, directorul general de la EssilorLuxottica, Francesco Milleri a spus că ultima versiune a ochelarilor Ray-Ban Meta, care a fost introdusă pe piaţă în luna octombrie 2023, a vândut în câteva luni mai multe unităţi decât a vândut vechea generaţie în doi ani.
Potrivit Wall Street Journal, cea de a treia generaţie a ochelarilor Ray-Ban Meta ar putea să fie lansată înainte de sezonul de sărbători din 2025