Mercedes-Benz Cars & Vans așteaptă la un EBIT ajustat de 14 miliarde de euro în 2021, a anunțat compania azi în rezultatele preliminare, deoarece se concentrează pe vânzarea mai multor vehicule electrice cu valoare mai mare. Producătorul de automobile de lux a prezis o rentabilitate ajustată a vânzărilor de 12,7% în întregul an, depășind propria sa prognoză de 10-12%, deoarece creșterea vânzărilor de vehicule electrice a compensat problemele lanțului de aprovizionare.
Datele publicate de Mercedes-Benz luna trecută au arătat că vânzările de vehicule electrice cu baterii au crescut cu peste 90% în 2021, chiar dacă vânzările totale au scăzut cu 5%, deoarece producătorul auto a dat prioritate mașinilor cu valoare mai mare în fața penuriei de semiconductori, scrie Reuters.
CEO-ul Ola Kallenius a spus în mai multe rânduri că scopul producătorului de automobile a fost de a crește profitabilitatea, mai degrabă decât să se concentreze exclusiv pe vânzările de unități, deoarece compania se străduiește să-și ridice evaluarea pe piața de valori după despărțirea de Daimler Truck în decembrie anul trecut. .
„Rezultatele noastre bune sunt efectul unor produse foarte căutate și concentrarea pe creșterea profitabilă și disciplina costurilor”, a spus Kaellenius.
Al patrulea trimestru a înregistrat o rentabilitate ajustată a vânzărilor de 15%, a anunțat vineri compania, profitabilitatea fiind sporită de „prețurile nete solide, mixul bun de produse și performanța favorabilă a mașinilor second hand”.
Mercedes-Benz se așteaptă ca după despărțirea de Daimler Truck să-și crească EBIT-ul cu 9 până la 10 miliarde de euro.