Magistrala de Metrou spre Aeroportul Otopeni : cei trei constructori din Turcia calificați în procedura de licitație au depus ofertele tehnice și financiare pentru proiectarea și execuția secțiunii Băneasa-Otopeni

Consiliul General PMB PUG M 4 Filaret Progresu Sursa Foto : Metrorex

Cei trei constructori din Turcia care s-au calificat în prima etapă a licitației pentru proiectarea și execuția secțiunii de metrou Băneasa-Otopeni au depus oferte pentru etapa a doua care include oferta tehnică și financiară, a anunțat marți, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. Practic, întreaga linie de metrou cu 12 stații între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni va fi construită de firme din Turcia, primul tronson cu șase stații între Gara de Nord și Aeroportul Băneasa fiind în etapa de proiectare (contract semnat în martie cu Alsim Alarko).

Pentru secțiunea 2 Băneasa-Otopeni, contractul are o valoare de 1,3 miliarde lei (indicatorii sunt stabiliți în 2016), cost care poate fi suplimentat cu până la 30 % după ce Guvernul a modificat legislația pentru a acoperi creșterea prețurilor la materialele de construcții.

Termenul limită pentru evaluarea ofertelor este 9 ianuarie 2023. ,,Și secțiunea 2 a Magistralei M 6 de la Băneasa la Otopeni are ofertanți. Toate cele 3 firme calificate în procedura de licitație pentru proiectarea și execuția lucrărilor de structură de rezistență pentru secțiunea 2 a Magistralei M6, respectiv Tokyo – Aeroport Henri Coandă, au depus ofertele la termenul stabilit.

Cei 3 ofertanți lideri sunt:
1. ALSIM ALARKO SANAYI TESISLERI VE TICARET A.S.
2. DOGUS INSAAT VE TICARET A.S.
3. GÜLERMAK AĞIR SANAYI İNŞAAT VE TAAHHÜT A.Ş.
Secțiunea 2 Tokyo – Aeroport Henri Coandă are un traseu de 7,6 km și cuprinde 6 stații:
Washington
Paris
Bruxelles
Otopeni
Ion I.C. Brătianu
Aeroport Otopeni
Valoarea contractului este de 1,31 miliarde de lei, fără TVA.”
Prima secțiune a magistralei M6 Gara de Nord – Băneasa are o lungime de 6,6 kilometri și costă 1,2 miliarde lei, contractul de proiectare și execuție fiind pentru lucrări de bază, structuri la tuneluri și stații. Pentru această secțiune România are finanțare europeană de peste 500 de milioane de euro cu termen -limită decembrie 2023 în timp ce, pentru a doua secțiune Băneasa – Otopeni, licitația a fost lansată cu bani de la buget, din împrumutul de peste 300 de milioane de euro de la Banca Japoniei.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: