Maersk: Marina SUA a interceptat rachete în Marea Roşie, în timp ce escorta nave ale companiei care transportau provizii militare

Nava container Maersk pixabay.com

Maersk afirmă că explozii în apropiere au forţat două nave operate de subsidiara sa din SUA, care transportau provizii militare, să se întoarcă din drum în timp ce traversau strâmtoarea Bab al-Mandab din largul Yemenului, însoţite de Marina SUA, scrie agenția Reuters, citată de News.ro.

”În timp ce erau pe drum, ambele nave au raportat că au fost văzute explozii în apropieră şi că escorta Marinei SUA a interceptat mai multe proiectile”, a arătat Maersk, într-o declaraţie, adăugând că suspendă tranzitarea Mării Roşii de către navele subsidiarei din SUA.

Un purtător de cuvânt al forţelor militare Houthi din Yemen a afirmat că au tras rachete balistice către mai multe nave de război ale SUA care protejau două nave comerciale americane.

Analize Economedia

retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar

Ambele nave comerciale sunt operate de Maersk Line, Limited (MLL), subsidiara sa din SUA care transportă încărcături pentru Departamentul Apărării, Departamentul de Stat, USAID şi alte agenţii guvernamentale din SUA.

Ambele fac parte din Programul de Securitate Maritimă (MSP) şi din Acordul Voluntar Intermodal Sealift (VISA) cu Guvernul SUA, acesta fiind motivul pentru care erau escortate prin strâmtoare de nave ale Marinei SUA, a afirmat  Maersk.

MSP şi VISA sunt programe derulate de Departamentul american al Apărării pentru a transporta forţe, provizii şi echipamente în timp de război sau urgenţă naţională.

Navele şi echipajele nu au fost afectate şi erau escortate înapoi în Golful Aden de Marina SUA, a arătat Maersk said. Bab al-Mandab este un canal în Marea Roşie, între Yemen în Peninsula Arabă şi Djibouti şi Eritrea pe coasta africană.

Purtătorul de cuvânt al armatei Houthi, Yahya Sarea, a afirmat, într-o declaraţie că forţele Houthi au ţintit un număr de nave de război ale SUA cu rachete balistice, miercuri, într-o ”înfruntare” care a durat peste două ore şi care a dus la lovirea directă a unei nave de război a SUA şi la forţarea a două vase comerciale ”să se retragă şi să se întoarcă”.

”Mai multe dintre rachetele noastre balistice şi-au lovit ţintele, în pofida încercărilor navelor de război de a le intercepta”, se arată în declaraţie.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Un oficial al SUA a declarat că nicio navă nu a fost lovită.

”Nicio navă de război a SUA sau vas comercial nu a fost lovit astăzi de rachete Houthi”, a afirmat oficialul, care a dorit să îşi păstreze anonimatul.

Forţele Houthi au tras, miercuri, trei rachete balistice anti-navă către vasul de containere sub pavilion american Detroit, în timp ce tranzita Golful Aden, a afirmat, în mod separat, Comandamentul Central al SUA.

Nu s-au raportat victime sau pagube la nave, a adăugat acedsta.

”Escaladare a riscului”

În 5 ianuarie, Maersk a anunţat că îşi va redirecţiona navele de containere departe de Marea Roşie pentru viitorul apropiat. Până miercuri, navele  MLL făceau excepţie, dar nu va mai fi cazul, a arătat Maersk.

”În urma escaladării riscului, MLL suspendă tranzitul în regiune până la noi informaţii”, a afirmat companie miercuri.

Marinarii rămân în zona de foc şi au semnat acorduri prin care vorf fi plătiţi dublu când intră în zone de mare risc.

”Există un sentiment de vulnerabilitate”, a declarat, pentru Reuters, Stephen Cotton, secretar general al Federaţiei Muncitorilor în Transporturi Internaţionale, principalul sindicat al navigatorilor.

Organizaţiile muncitorilor americani în domeniul maritim au fost îngrijorate, pe de altă parte, privind impactul asupra navelor sub pavilion SUA, care au fost supuse, în ultimele săptămâni, la ceea ce sindicatul numeşte ”cele mai semnificative atacuri privind Marina comercială a SUA în peste o jumătate de secol”.

”Este de o importanţă critică faptul ca navele sub pavilion SUA care transportă încărcături comerciale, militare şi de ajutor extern să primească protecţia necesară de la armata SUA în timp ce tranzitează apele tot mai ameninţătoare ale Mării Roşii”, au transmis sindicatele într-o scrisoare către Comandamentul de Transport al SUA.

Comentarii

  1. Probleme mari si pentru companiile aeriene si turistii din statiunile Yemenului dupa ce rebelii houthi au devenit al doilea stat si ei avertizeaza cetatenii statelor ostile ca trebuie sa paraseasca Yemenul.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.