Linia de tren Cluj-Oradea : s-a semnat contractul de finanțare de 9,3 miliarde lei. Lucrările de modernizare au termen 2026 pentru decontarea prin PNRR

tren de lucru Sursa foto: CFR Infrastructură

Ministerul Transporturilor și CFR Infrastructură au semnat contractul pentru finanțarea proiectului de modernizare a Magistralei 300 Cluj-Oradea (frontieră cu Ungaria) contractul de finanțare fiind în valoare de 9,3 miliarde lei din care 6,5 miliarde lei, fonduri prin PNRR, a anunțat marți, CFR Infrastructură. Fondurile din PNRR pentru infrastructura de transport sunt atât granturi, nerambursabile cât și împrumuturi cu dobândă mică, așadar finanțarea europeană gratuită este de un sfert. Primul jalon din PNRR este semnarea a 50 % din valoarea contractelor feroviare până la sfârșitul anului, iar ultimul jalon finalizarea lucrărilor în august 2026.

Linia de tren Cluj Napoca -Oradea și M 100 Caransebeș-Timișoara-Arad sunt cele două mari proiecte feroviare cu finanțare prin PNRR, ambele având câte 4 loturi. Pentru M 100 s-a semnat la Timișoara lotul 3, iar pentru M 300 Cluj Napoca -Oradea se va semna lotul 3 Poieni -Aleșd.

,,Compania Națională de Căi Ferate CFR SA și Ministerul Transporturilor și Infrastructurii au semnat contractul de finanțare pentru ELECTRIFICAREA și REABILITAREA liniei de cale ferată CLUJ NAPOCA – ORADEA – EPISCOPIA BIHOR (166,7 km), în valoare de 9,36 MILIARDE RON, din cadrul Planului Naţional de Redresare și Reziliență (PNRR).  Contractul de finanțare, semnat de Ministrul Transporturilor, domnul Sorin Grindeanu, și Directorul General al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, domnul Ion Simu Alexandru, are drept scop ELECTRIFICAREA și REABILITAREA liniei de cale CLUJ NAPOCA – ORADEA – EPISCOPIA BIHOR, pe o lungime totală de 166,7 km, cu fonduri nerambursabile din PLANUL NAȚIONAL DE REDRESARE și REZILIENȚĂ (PNRR). Menționăm faptul că, proiectul de electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată CLUJ NAPOCA – ORADEA – EPISCOPIA BIHOR (166,7 km), este structurat în următoarele 4 loturi, fiecare lot având deja constructorul desemnat, în cadrul procedurilor de licitație publică pentru proiectare și execuție lucrări, astfel:

Lotul 1 CLUJ NAPOCA – AGHIRES

Lotul 2 AGHIRES – POIENI

Lotul 3 POIENI – ALESD

Lotul 4 ALESD – FONRTIERĂ” – CFR Infrastructură. 

Modernizarea și electrificarea liniei va permite trenurilor de călători să atingă o viteză maximă de 160 km/h. respectiv 120 pentru trenurile de marfă. Totodată, se reabilitează 5 tuneluri feroviare și se modernizează 75 de treceri la nivel cu linia de cale ferată.

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: