Linia de tren Caransebeș – Timișoara – Arad: Astaldi a câștigat licitația și pentru lotul Ronaț – Arad (55 km). Lucrările de modernizare costă aproximativ 2 miliarde lei, finanțare prin PNRR

CFR SA modernizare CF Sursa CFR Infrastructură

Asocierea de constructori Astaldi-Slacef (Italia) a câștigat și licitația și pentru modernizarea lotului Ronaț – Arad pe Magistrala Caransebeș – Timișoara – Arad, la doar o săptămână după ce a fost desemnată câștigătoare și pentru secțiunea Timișoara – Ronaț (13 kilometri). Tot Astaldi a câștigat și lotul 1 pe secțiunea Caransebeș – Lugoj, dar contractul nu a fost semnat pentru că s-a depus o contestație. Oferta Astaldi a fost de 1,4 miliarde lei. Lucrările se fac pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h. pentru trenurile de călători și 120 km/h. la cele de marfă. Al doilea mare proiect de modernizare și electrificare finanțat prin PNRR este linia Cluj-Napoca – Oradea.

Pentru Lotul 4, Ronaț – Arad, cu o lungime de 55 km, oferta Astaldi a fost de 2,1 miliarde lei, finanțarea fiind asigurată prin PNRR. Contractul poate fi semnat dacă nu se depun contestații, durata de realizare fiind de 4 ani, a transmis CFR Infrastructură.

„PNRR – Ronaț Triaj – Arad (lotul 4), modernizarea infrastructurii feroviare și creșterea vitezei de circulație la 160 km/h

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
A fost desemnată oferta câștigătoare la procedura de licitaţie publică pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe secțiunea Ronaț Triaj – Arad (lotul 4), aferentă obiectivului de investiții “Modernizarea liniei CF Caransebeș – Timișoara – Aradˮ, pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.
Oferta financiară depusă de Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA – Timișoara – Arad Lot 4, în valoare de 2.184.174.656,60 lei, fără TVA, a fost desemnată câștigătoare, contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii.
Sursa de finanţare a fost identificată și va fi asigurată prin Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.
Durata de implementare a contractului este de 102 luni, din care 42 de luni pentru proiectare și execuția lucrărilor și 60 de luni, perioada de garanție a obiectivului.
Modernizarea infrastructurii pe Lotul 4 Ronaț Triaj Gr. D – Arad (55 km), de la km 008+183 (semnalul de ieşire din Ronaţ Triaj Gr. D), la km 56+350 (semnalul de intrare în staţia Arad). Pe lângă acest tronson, tot în cadrul lotului 4, proiectul cuprinde și modernizarea/reconfigurarea liniei CF Aradu Nou – Glogovăț (indicativ 220), pe o distanță de cca. 7 kilometri. Pe traseul existent calea ferată este simplă, electrificată, dotată cu instalație BLA și este dispusă atât în rambleu cu înălţimea de maxim 12 metri, cât și în debleu cu adâncimea de maxim 8 metri. Pe cea mai mare parte a tronsonului feroviar, vizat pentru modernizare, calea se va dubla. Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe amplasamentul existent al liniei CF, cu excepţia tronsoanelor compuse din aliniamente şi curbe ce nu asigură retrasarea liniei cu parametrii pentru circulația cu viteza de 160 km/h. Calea ferată existentă între staţiile Aradu Nou și Arad se va menţine simplă, însă se va moderniza. Pe intervalul dintre staţiile Aradu Nou şi Glogovăţ, traseul existent al căii ferate (linia Aradu Nou – Glogovăţ) se va modifica, pentru a se putea realiza un racord feroviar, care va asigura ocolirea Municipiului Arad de către trenurile de marfă, care vor circula între Timişoara şi Arad. Noul tronson feroviar proiectat între Aradu Nou şi Glogovăţ va traversa râul Mureş pe un pod construit în amonte faţă de cel existent”, a transmis CFR Infrastructură.

Lotul 4 Ronaț Triaj Gr. D – Arad au depus oferte 5 constructori: 

  1. ARCADA COMPANY
  2. FCC CONSTRUCCION S.A.
  3. WEBUILD SPA – MILANO
  4. IMPRESA PIZZAROTTI& C SPA ITALIA S.P.A.
  5. MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI – asociere
Lotul 4 (Ronaț Triaj – Arad) pentru care au fost depuse 5 oferte, are o lungime de 55 km. Contractul va cuprinde și modernizarea liniei CF Aradu Nou – Glogovăț pe o distanță de cca 7 kilometri.
Și pe lotul 4 se vor executa lucrări de reconstrucție, reparaţii sau modernizare la:
– 6 poduri
– 30 podeţe
– 7 treceri la nivel
– 15 pasaje denivelate
Vor fi construite și 9 podeţe de descărcare.
Pe mare parte din traseul celor două loturi calea ferată se va dubla.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: