Liderul USR, Cătălin Drulă, fost ministru al Transporturilor îi lansează o provocare premierului Marcel Ciolacu pentru a crește siguranța pe șosele și a reduce numărul de accidente grave, România fiind țara din Uniunea Europeană cu cele mai multe persoane decedate în accidente. Drulă, menționează că, în PNRR sunt prinse proiecte de siguranță de sute de milioane de euro, de la investiții în infrastructură, pasaje rutiere și pietonale și până la echipamente pentru monitorizarea circulației precum radare și camere video (Proiectul E Sigur). De asemenea, Parlamentul trebuie să nu mai permită ,,relaxarea” Codului Rutier pentru vitezomani și șmecheri, iar CNAIR să renunțe la ,,proiecte de secol XX” precum lărgirea șoselelor care trec prin localități (DN 7/DN 71 Bâldana-Titu/ Bâldana Târgoviște) și să aleagă investițiile moderne precum centuri și Drumuri Expres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

,,Câteva măsuri urgente pentru siguranță rutieră:

1. PNRR. Am prevăzut montarea a 1000 de radare fixe + achiziționarea a 300 de radare mobile și 500 de camere video. Proiectul bate pasul pe loc. Sunt 367 milioane de euro disponibili pentru proiecte de siguranță rutieră și control.

2. Oprirea încercărilor de slăbire a legislației rutiere în parlament. OG 1/2022 este încă în proces de masacrare cu portițe pentru șmecheri. Ultima dată am avut o discuție pe ton apăsat cu Lucian Bode pe holul parlamentului filmată de televiziuni și au dat înapoi. Recent, a trecut din nou cu modificări toxice la Comisia de Industrii.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

3. Adoptarea legii inițiate de colegii mei (PL-x nr. 88/2022) care permite Poliției să dea amenzi pe baza înregistrărilor video realizate de camerele de bord. Așteaptă încă susținerea MAI, le-am scris lui Lucian Bode în primăvară și în iunie lui Cătălin Predoiu, dar nu am primit niciun răspuns. Numeroase comportamente deviante la volan cu potențial ucigaș sunt surprinse de camere video private, dar în prezent Poliția nu poate da amenzi pe baza acestor probe.

4. Reintroducerea inspecției de siguranță rutieră pentru toate categoriile de drumuri. În 2017 a fost scoasă pentru străzile de categoria I și II, iar în 2022 a fost scoasă și pentru drumuri județene.

5. Oprirea proiectelor ucigașe (dar percepute de politicieni ca populare) de lărgire a drumurilor naționale prin localități și înlocuirea cu soluții moderne de sec. 21. Spre exemplu, DN71 Bâldana-Târgoviște dublare prin localități în loc de drumul nou expres în afara localităților pe care îl pornisem în 2021.

6. Proiectare a străzilor cu siguranța rutieră în minte, nu pentru a maximiza viteza autovehiculelor. Strada trebuie să protejeze din proiectare utilizatorii vulnerabili, pietonii, cicliștii. Măsuri de calmare a traficului, treceri de pietoni supraînălțate, bumpere pentru reducerea vitezei, semafoare cu buton la toate trecerile de pietoni peste mai mult de 2 benzi de circulație, supra-iluminare, pinteni de protecție ai colțurilor de străzi, ș.a.m.d.

7. Pentru lung parcurs, soluția este cea pentru care mă lupt de mai bine de 10 ani: o rețea de drumuri moderne (autostrăzi, drumuri expres). Ne apropiem în sfârșit de 1000km de drumuri rapide. E nevoie de minim 2000 ca să ajungem într-o zonă de semi-decență pentru acoperirea României. Toate aceste soluții depind de majoritatea politică condusă de dl. Marcel Ciolacu.

Îi lansez o provocare dincolo de disputele politice, să le implementăm începând din prima zi a sesiunii parlamentare din septembrie.”- Cătălin Drulă.