Licitația ARF pentru 16 locomotive electrice noi: Producătorii au depus oferte la licitația de un miliard de lei din PNRR

tren cfr calatori

Producătorii de material rulant au depus oferte la licitația de un miliard de lei din PNRR pentru 16 locomotive electrice noi, a anunțat vineri Autoritatea pentru Reformă Feroviară. Ofertele vor fi deschise și publicate luni, 3 aprilie.

„În cadrul licitaţiei derulate pentru achiziția a 16 locomotive electrice noi pe 4 osii cu sisteme ERTMS, capabile să circule cu o viteză maximă situată în intervalul 160 km/h – 200 km/h şi să tracteze până la 16 vagoane de călători, destinate transportului feroviar de călători, precum şi achiziţionarea serviciilor de mentenanţă şi reparaţii pentru o perioadă de 20 de ani au fost depuse oferte si s-a trecut la faza de evaluare a documentatiilor de calificare si a ofertei tehnice. Valoarea estimată este cuprinsă între 702.453.762,18 lei, fără TVA, si 1.036.568.887,80 lei, fără TVA”, a transmis ARF.

Licitația pentru 16 locomotive electrice noi a fost publicată în SEAP pe 10 octombrie cu o valoare cuprinsă între 700 de milioane și un miliard de lei, incluzând serviciile de întreținere pentru 40 de ani. Contractele pentru achiziția de material rulant prin PNRR trebuie semnate până în iunie 2023, borna din PNRR. 

„Scopul obiectivului de investiții “Achiziția de 16 locomotive electrice noi pe 4 osii cu sisteme ERTMS, capabile să circule cu o viteză maximă situată în intervalul 160 km/h- 200km/h şi să tracteze până la 16 vagoane de călători”, este de a înnoi flota de material rulant, deoarece există riscul ca, până în 2023, să nu mai existe nicio garnitură de tren disponibilă aptă pentru îndeplinirea obligațiilor minime de serviciu public. Materialul rulant existent în România nu are nivelul de calitate cerut de publicul călător, iar tehnologiile de fabricație ce au fost utilizate sunt depășite, nefiind posibil a se asigura îndeplinirea standardelor de calitate prevăzute în contractele de servicii publice. În esență situația se prezintă astfel:
– flota curentă de material rulant deținută de operatori de servicii privați și de stat din România, a depășit deja sau este pe cale să își încheie ciclul de viață. Din acest motiv, există riscul ca, până în 2023, să nu mai existe nicio garnitură de tren disponibilă, aptă pentru îndeplinirea obligațiilor minime de serviciu public;
– Cea mai mare parte a materialului rulant existent în România nu are nivelul de calitate impus de obligațiile de serviciu public. Tehnologiile folosite sunt depășite. Prin urmare, materialul rulant nu îndeplinește standardele de calitate necesare pentru punerea în aplicare a contractelor de servicii publice, ceea ce necesită, așadar, înlocuirea acestuia.
– Materialul rulant existent în România nu are nivelul de calitate cerut de publicul călător, iar tehnologiile de fabricație ce au fost utilizate sunt depășite, nefiind posibil a se asigura îndeplinirea standardele de calitate prevăzute în contractele de servicii publice. Introducerea locomotivelor electrice noi destinate tractării. vagoanelor de călători pe rețeaua feroviară din România, vizează creșterea eficienței modului de exploatare a serviciilor de transport feroviar de călători, reducerea poluării și creșterea confortului pe o serie de rute de pe rețeaua feroviară publică electrificată”, arată MT.

Vechimea medie a locomotivelor operatorului feroviar naţional este de 44 de ani

Compania CFR Călători are aproximativ 1.000 de locomotive, din care jumătate sunt în „parcul rece” şi pot fi reintroduse în circulaţie doar după reparaţii sau modernizări.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: