Lanțul internațional de restaurante Harry Ramsden’s, care servește fish&chips, vrea să intre pe piața din România. Caută un investitor „masiv” care să preia brandul sub franciză

David Ellison, Chief Operating Officer la Harry Ramsden's

Lanțul internațional de restaurante „Harry Ramsden’s”, care a devenit celebru în Marea Britanie pentru fish&chips (pește și cartofi prăjiți), vrea să intre pe piața din România prin franciză. David Ellison, Chief Operating Officer la Harry Ramsden’s, a declarat, marți, la summit-ul Franchwise, că britanicii caută un francizat masiv pentru a implementa 3 concepte de servire. 

„În România căutăm un francizat masiv care vrea să abordeze diferitele modele, dar care are și infrastructura pentru a putea livra produsele”, a spus David Ellison. 

Compania caută investitori și dezvoltatori locali cu potențial de a reproduce ceea ce a realizat în Regatul Unit și Malaezia. 

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

„Succesul nostru global de până acum a arătat că există trei formate distincte care funcționează cel mai eficient pentru a oferi clienților posibilitatea de a se bucura de experiența autentică Harry Ramsden’s. La fel de important, acestea reprezintă, de asemenea, cele mai de succes și profitabile modalități pentru partenerii noștri de a dezvolta brandul în propriile teritorii”, arată site-ul Harry Ramsden’s. 

Restaurant cu servicii complete 

Acest concept este descris ca fiind „experiența completă și tradițională de a fi atât un restaurant cu servire la masă, cât și la pachet”. 

Taxa de francizare este de 36.000 euro. 

Restaurant cu servire rapidă 

Acest concept este recomandat pentru zonele cu trafic intens, cum ar fi atracțiile turistice sau centrele comerciale, unde se așteaptă un număr mare de clienți și este esențială livrarea rapidă a comenzilor. 

Taxa de francizare este de 30.000 euro. 

Chioșc 

Un punct de vânzare este în stil chioșc, care poate fi amplasat în medii exterioare și construit pentru a satisface nevoile locației și ale bazei de clienți. Este inspirat de primul punct de vânzare al fondatorului. 

Taxa de francizare este de 24.000 de euro. 

De asemenea, compania promovează și adoptarea serviciului propriu de livrare la domiciliu, integrat în afacerea francizatului, pentru venituri suplimentare. 

Costul total al lansării unui magazin poate varia foarte mult în funcție de concept și de costurile locale ale proprietății și ale forței de muncă de pe piața locală. În Regatul Unit, costurile medii ale construcției de noi puncte de desfacere în 2022 au fost de aproximativ 450.000 de lire pentru un restaurant cu servicii complete, 300.000 de lire pentru un restaurant cu servicii rapide și 120.000 de lire sterline pentru chioșc. 

Veniturile variază între 320.000 de euro și 3 milioane de euro pe an, în funcție de conceptul de servire, cu potențial de profit la operare între 16% și 23%. 

Industria Fish&Chips din Marea Britanie generează o cifră de afaceri de 1,2 miliarde de lire sterline pe an. 

„În funcție de piața locală și de parteneriatele existente în regiunea dvs., există, de asemenea, o posibilitate de a adăuga licențierea și distribuția cu amănuntul la fluxul de venituri, așa cum am făcut deja în teritoriile noastre existente; ca exemplu, parteneriatul nostru de mare succes cu Iceland și The Food Warehouse, care vând cu amănuntul și comercializează produse marca Harry Ramsden’s în peste 900 de magazine”, arată oferta companiei. 

Aceasta are aproape 100 de ani în fruntea industriei alimentare britanice și peste 30 de ani de experiență în francizare. 

Potrivit descrierii de pe site, Harry Ramsden’s este „cel mai longeviv lanț de restaurante din Marea Britanie și cel mai renumit brand de fish&chips din lume”. 

Fondatorul cu același nume a deschis primul magazin în 1928, în Guiseley, West Yorkshire (un orășel din nordul Angliei). 

„Doar trei ani mai târziu, Harry a avut suficient succes încât să lase în urmă coliba de lemn și să își deschidă propriul restaurant cu servicii complete la fața locului. Restaurantul a devenit rapid renumit ca fiind cel mai bun loc pentru pește și cartofi prăjiți. În iulie 1952, restaurantul a doborât recordul mondial Guinness pentru cele mai multe porții de fish&chips servite într-o zi – 10.000 de persoane care au venit să sărbătorească cea de-a 21-a aniversare a restaurantului lui Harry Ramsden”, mai arată descrierea companiei. 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: