Kia EV6 a câștigat premiul Car of Year 2022

8504kia-ev6-exterior-12 Sursa foto: Kia

Kia EV6 a obținut, în premieră pentru o mașină electrică, premiul Mașina anului 2022. SUV-ul sud-coreean a obținut premiul la  Geneva, cu 279 de puncte și 12 voturi individuale de top după o luptă strânsă cu Renault Mégane E-Tech Electric, marele pierzător, al doilea cu 265 de puncte, și Hyundai Ioniq 5, pozitia a treia în clasament cu 261 de puncte. De altfel, în finală au intrat aproape exclusiv mașini electrice, întrebarea fiind are va câștiga, nu dacă o mașină electrică va câștiga.

Brandul Kia s-a reinventat la începutul anului trecut cu un nou nume, un nou logo și o nouă filozofie distinctă de design numită „Opposites United”. EV6 a fost primul vehicul lansat în această nouă direcție și este, de asemenea, primul vehicul Kia electric, bazat pe noua platformă modulară electrică globală (E-GMP).

Platforma EV permite, de asemenea, Kia EV6 timpi de încărcare ultra-rapizi. Vehiculul oferă până la 482 de kilometri de autonomie electrică.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Bateria Kia EV6 este, de fapt, un pachet de baterii Nichel-Cobalt-Mangan cu densitate energetică, disponibil în două dimensiuni (58 kWh și 77,4 kWh). Pachetul montat sub podea furnizează energie atât pentru configurațiile motoarelor electrice RWD, cât și AWD, cu cai putere variați pe axele față și spate. EV6 oferă de la 167 până la 576 de cai putere (versiunea GT), acesta fiind disponibil pe tot parcursul acestui 2022.

Interesant este faptul că cele două mașini ale grupului sud-coreean, EV6 și Ioniq 5, sunt înrudite, având o platformă comună și o serie de componente comune, dar un design complet diferit, care le face atractive pentru clienți din diferite segmente.

Marele pierzător este Renault Megane E-Tech, care a ratat premiul chiar deși a primit trei note de 10 din partea juraților. În finală au mai intrat Peugeot 308 (191 de puncte), o mașină extrem de apreciată care oferă motorizări din toată plaja, de la benzină la electric, Skoda Enyaq (185 puncte), Ford Mustang Mach-E (150 de puncte) și Cupra Born (144 de puncte).

Juriul format din jurnaliști de la cele mai prestigioase reviste auto din Europa a apreciat capabilitățile AWD ale lui EV6, timpul redus de încărcare, dar și performanțele dinamice și conectivitatea, nivelul de siguranță și asistență, precum și confortul interior.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: