Britanicii de la Jaguar, deținuți de indienii Tata Motors, alături de Land Rover, vor dezvolta propria platformă ca parte a planului său de a deveni un brand complet electric până în 2025. Cu toate astea, SUV-ul electric I-Pace va continua să fie construit.
Noua platformă se va numi Panthera, și va fi dezvoltată chiar dacă Jaguar a fost nehotărât până acum dacă să-și dezvolte propria platformă sau să se bazeze pe o platformă de vehicule electrice terță parte.
Motivul este că, de luni de zile, echipele conduse de șeful de design JLR, Gerry McGovern, au lucrat la designul viitoarelor vehicule. Pentru a ieși în evidență pe piață, acestea trebuie să fie proiectate independent, ceea ce probabil nu este posibil cu platformele terțe
Potrivit CEO-ului Jaguar Land Rover, Thierry Bolloré, noile modele ar trebui să fie „mașini de lux cu adevărat moderne, care nu sunt copia nimic în stil sau design, vârful tehnologiei și rafinamentului, dar care să nu privească înapoi”.
Pentru Jaguar, designul pe care îl urmăresc poate fi motivul unei platforme separate, pentru Land Rover este vorba despre capacitățile necesare off-road, pe care platformele altor producători probabil nu le pot oferi. Bolloré a subliniat că, pentru modelele electrice Land Rover, se împinge platforma MLA-High (pe care se bazează deja actualul Range Rover) și platforma EMA (Electrified Modular Architecture) pentru Land Rover mai mici.
I-Pace, în prezent singurul model electric al Jaguar, va supraviețui probabil transformării electrice a companiei, dar va fi luat în considerare separat de noua familie de mașini electrice, iar Bolloré a refuzat să comenteze rapoartele din iunie potrivit cărora Jaguar nu ar mai oferi SUV-uri ca să se diferențieze față de Land Rover.
Între timp, Jaguar a dezvăluit noul model 2023 al lui I-Pace, care va începe ca I-Pace 400 S la prețuri începând de la 76.815 euro și este disponibil pentru comandă acum.