Retailerul Primark va deschide primul magazin în București, în centrul comercial ParkLake, spre sfârșitul acestui an. Noul magazin va marca intrarea Primark pe cea de-a patra piață central și est europeană, după inaugurarea magazinelor din Slovenia, Polonia și Republica Cehă din ultimii ani.
Primark provine din Irlanda, a fost înființat în Dublin, Irlanda acum mai bine de 50 de ani și deține în prezent peste 400 de magazine pe 14 de piețe.
„Suntem încântați de progresul planurilor noastre de extindere și de intrarea în premieră pe piața din România unde am rezervat un spațiu deosebit într-un centru comercial popular din estul Bucureștiului. Reacția clienților din regiunea ECE la marca Primark a fost extrem de favorabilă și ne dorim foarte mult să continuăm această extindere. Sperăm ca românii să ne poată trece pragul înainte de sfârșitul acestui an”, spune Paul Marchant, CEO Primark.
Extinderea în România este o dovadă a investițiilor și implicării constante pe piața ECE, cu planuri deja demarate pentru inaugurarea unui al doilea magazin în țară. În plus, retailerul s-a angajat să deschidă alte patru magazine în Polonia, dintre care două noi magazine în Lodz și Wroclaw. De asemenea, acesta intenționează să intre și în Slovacia la începutul anului viitor cu un magazin în Bratislava – țara ar deveni astfel piața cu numărul 16 pentru Primark, după România.
Inaugurarea cu succes a 15 magazine în ultimul an financiar a dus la creșterea portofoliului de magazine din ECE în cadrul procesului de extindere continuă a grupului Primark. Anul trecut, Primark și-a dezvăluit planurile de a accelera ritmul extinderii pe piața din SUA, bazându-se pe venituri comerciale solide și pe o vizibilitate tot mai mare a mărcii cu scopul de a ajunge la aproximativ 60 de magazine în următorii cinci ani.
Primark își propune să se extindă și în Franța, Italia și Peninsula Iberică astfel încât să atingă un număr total de 530 de magazine în această perioadă de cinci ani.