INTERVIU Mihai Marcu, MedLife: Vrem să fim numărul unu și peste cinci ani și peste 10 și peste 20, iar pentru asta trebuie să fim mereu cu un pas în față

Mihai Marcu MedLife (2) Sursa foto: Medlife

Deși România se situează pe locul 27 din cele 27 de state membre ale UE în ediția din 2021 a Indicelui economiei și societății digitale (DESI), are totuși poziții relativ bune în ceea ce privește conectivitatea unde se află pe locul 10, dar e abia pe locul 25 în UE în ceea ce privește integrarea tehnologiei digitale în activitățile întreprinderilor. Dar asta nu înseamnă că nu se fac investiții, cel puțin vârfurile din mai toate domeniile caută să devină cât mai apropiate de tendințele din Occident și să-și asigure viitorul dezvoltând în diverse forme aspectele digitale ale businessului.

Pentru a afla mai multe, Economedia a stat de vorbă cu Mihai Marcu, CEO-ul MedLife.

Economedia: În ce măsură ajută tehnologia în munca unui operator medical?

Mihai Marcu: Nu numai că ajută, tehnologia este esențială pentru medicina modernă și medicina viitorului. Tehnologizarea și digitalizarea reprezintă direcția spre care merge întreaga lume, iar noi trebuie să ne adaptăm, astfel încât să venim în întâmpinarea pacientului din viitor. Peste câțiva zeci de ani nimeni nu-și va mai programa vizita la medic prin telefon, consultațiile online vor fi principala opțiune, iar intervențiile robotizate vor fi la ordinea zilei.

Cred că serviciile medicale din România se vor afla, în următorii ani, în plină dezvoltare, pentru că pacientul își va crește așteptările, iar operatorii medicali vor apela din ce în ce mai mult la tehnologizare și digitalizare, medicii se vor supra-specializa în domeniilor lor. Cine nu se adaptează la aceste trenduri, cine nu ține pasul cu tehnologizarea, nu va face față în viitor. MedLife vrea să fie numărul 1 și peste 5 ani, și peste 10, și peste 20, iar pentru asta trebuie să fim mereu cu un pas în față.

Sunt și aspecte negative în adoptarea digitalizării? 

Digitalizarea în domeniul medical vine la pachet cu numeroase beneficii, atât timp cât implementarea se face într-un mod atent calculat și evaluat. Facilitarea accesului la servicii medicale, oricând și de oriunde (telemedicina), o mai bună gestionare a resurselor – acces și transfer ușor al datelor (dosarul electronic), reducerea presiunii asupra personalul medical sunt doar câteva dintre avantajele digitalizării în sănătate.

Desigur, de cealaltă parte, există și o serie provocări, aflate în directă legătură cu nevoia de a dezvolta o infrastructură digitală și de a contribui la nivelul de educare și adaptare a pacientului la noile condiții.

Ce fel de soluții implementați în cadrul companiei? Cum și în ce context ați început să introduceți astfel de sisteme și programe sau proiecte de digitalizare?

MedLife a investit în capitolul tehnologie și digitalizare cu mult timp înainte de pandemie. Am fost primul operator medical privat care a introdus accesul online la rezultatele analizelor și la dosarul electronic. De asemenea, în 2018 am realizat, în cadrul Life Memorial Hospital, primul și cel mai mare spital MedLife, prima operație pe creier 360 VR și prima operație intervențională la inimă.

La finalul lui 2019 am făcut o investiție importantă în software, astfel că pandemia ne-a prins cu aplicația gata și cu disponibilitate de a oferi consultații online. De altfel, MedLife a fost primul operator privat care o oferit consultații online, pe platforma proprie. Tot la finalul lui 2019 am dotat marile clinici din rețea cu automate self pay, self check-in și self check-out, care s-au dovedit a fi un beneficiu major pentru pacient în pandemie, care nu a mai fost nevoit să intre în contact cu personalul din recepție. Doar scanează buletinul ca la aeroport, iar aparatul îi spune unde să meargă. La ieșire, la fel, factura se eliberează prin aparat și se achită cu cardul.

În contextul pandemiei, am mai făcut un pas în zona de digitalizare, prin lansarea unui nou serviciu pentru companii – MM Express, ce presupune emiterea în regim online a fișei de aptitudini de medicina muncii pentru noii angajați, în maxim 24 de ore. Acest program se alătură și altor soluții dezvoltate în timpul pandemiei cu scopul de a veni în sprijinul partenerilor noștri și al angajaților lor cu sfaturi medicale, consiliere medicală și psihologică sau opțiuni de monitorizare și gestionare a cazurilor medicale.

În ceea ce privește echipamentele, investim constant în adaptarea tehnologiei, ținând cont de cele mai înalte standarde. De exemplu, în acest moment, laboratorul central MedLife este cel mai robotizat din regiune. Toate analizele se fac automat, inclusiv depozitarea sângelui și arhivarea datelor analizelor. Știm exact unde se află probele luate de la pacient, oriunde în România, și știm și cine va analiza probele, în timp real. În plus, am alocat 3-5 milioane de pentru amenajarea unui nou laborator de de biosecuritate III unde vom lucra pentru prima dată cu viruși vii, proiectul fiind destul de avansat. Noul laborator va fi inaugurat în București și va deveni cel mai modern laborator de cercetare în zona de genetică, virusologie și biologie moleculară din România.

Aveți doar programe pentru proiectare și relația cu clienții sau și unele în zona de administrare a afacerii? 

Credem cu tărie că rolul tehnologiei este extrem de important în eficiența și productivitatea oricărei afaceri. De aceea, dincolo de programele dezvoltate în beneficiul pacienților, avem sisteme digitalizate inclusiv în zona de HR, financiar, personal medical.

La cât estimați că se ridică investițiile în digitalizarea proceselor în ultimii ani? 

Vorbim de investiții importante care se ridică la câteva milioane de euro.

Considerați că sunt necesare și alte asemenea investiții? Mai aveți planuri în acest sens?

Pentru că digitalizarea rămâne un pilon principal și în anii care urmează, continuăm să investim, dezvoltând noi programe care să faciliteze un acces rapid, simplu și eficient pacientului la serviciile noastre. Veți auzi foarte curând de un nou produs MedLife, unic pe piața din România, care exact asta face: oferă acces pacientului la ceea ce are nevoie, atunci când are nevoie, oriunde are nevoie.

Obiectivul nostru este să continuăm să inovăm și să oferim soluții facile pacientului din viitor, care are grijă de sănătatea lui și care caută soluții moderne să rezolve orice problemă. Avem la dispoziție resurse proprii pentru a demara proiecte noi în zona de digitalizare.

Credeți ca se vor sfârși investițiile în digitalizare sau e mereu loc de încă ceva?

Medicina de mâine este despre realitate augmentată, realitate virtuală, hologramă, robotizare și are ca bază solidă mediul online. Pentru a ține pasul cu toate acestea este nevoie de investiții constante pentru că tehnologia este într-o continuă evoluție. Nu poți să investești în 2021 și să te aștepți să o mai faci peste 30 de ani. Trebuie să o faci în mod consecvent, să urmărești direcția spre care merge lumea, să fii la zi cu tot ce e nou.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. O gluma de interviu, o gluma de “patron”. Cele mai proaste servicii de pe piata, la Medlife le găsești.
    Aplicația pentru mobile nu le mai merge de 2 ani de zile. In anul 2021! Sunteți o gluma!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.