Infrastructură nouă pentru Uzina Ford Craiova: La a treia licitație s-a semnat contractul pentru proiectarea drumului de legătură între fabrica auto și Drumul Expres Craiova – Pitești

ford, masini, fabrica, auto Ford Craiova Sursa foto: gov.ro

Compania de Drumuri, prin DRDP Craiova, a atribuit, la a treia licitație, contractul pentru proiectarea drumului de legătură între Uzina Ford Otosan Craiova și primul lot al Drumului Expres Craiova – Pitești. Drumul de Legătură va avea o lungime de 10 kilometri și trebuie construit în 2 ani. Contractul a fost atribuit Asocierii HVID Consulting – Grafic Tends care a depus și singura ofertă: 1,2 milioane lei. A treia licitație pentru proiectarea la cheie (Studiul de Fezabilitate, Proiect tehnic de Execuție și Proiect pentru Autorizație de Construire) a fost lansată pe 14 octombrie 2022.

De la Craiova la Pitești, pentru Drumul Expres, în mai se depun ofertele la contractul pentru finalizarea lucrărilor pe lotul 1 (contractul reziliat Tirrena Scavi), iar de la Craiova spre Timișoara „Autostrada Sudului” trece prin Filiași, potrivit noului traseu, dar la un an de la lansarea licitației CNAIR încă nu are contract semnat pentru niciunul dintre cele patru loturi. Totodată, contractul cu Rizzani (Italia) pentru execuția Centurii Craiova Sud este la un pas de reziliere.

Durata contractului pentru Drumul de Legătură Uzina Ford – Drum Expres Craiova-Pitești este de 29 de luni, din care primele trei luni pentru Studiul de Fezabilitate și avize, următoarele 2 luni pentru Proiect Tehnic și 24 de luni asistență tehnică în timpul execuției.

„Prezenta achiziție constă în prestarea serviciilor de proiectare constând în elaborare Studiu de Fezabilitate, Proiect tehnic de execuție inclusiv PAC, Detalii de execuție, și asigurarea Asistenței Tehnice pe parcursul execuției de lucrări și în perioada de garanție a lucrărilor executate pentru obiectivul de investiție DRUM DE LEGATURA PENTRU SPORIREA CAPACITATII DE TRAFIC INTRE DN6 (ZONA UZINEI FORD) SI DRUMUL EXPRES CRAIOVA PITESTI (TRONSONUL 1). Prin realizarea acestui obiectiv, se asigură participanților la traficul rutier deplasarea în condiții de siguranță a circulației, sporirea confortului și a vitezei rutiere ceea ce va conduce și la o sporire a numărului de participanți în trafic. În conformitate cu politica de transport aplicată în Uniunea Europeană, se va favoriza și dezvoltarea economică a zonei prin intensificarea transporturilor, prin noi investiții în zonă și reducerea timpilor de parcurs. Traseul preconizat al drumului de legătură va fi amplasat în zona administrativă a localităților din județul Dolj: Malu Mare, Pielești, Cârcea, Ghercești”, potrivit informațiilor din SEAP.

Prima licitație pentru proiectarea șoselei de aproximativ 10 km, care să lege Uzina Ford de Drumul Expres, a fost lansată în august 2021, iar ofertele depuse nu au fost conforme și procedura anulată în februarie 2022. A doua licitație a fost lansată în iunie 2022 pentru 1,2 milioane de lei, dar a fost din nou anulată, oferta firmei Irimat fiind considerată inacceptabilă.

În primele trei luni ale anului, în România au fost produse 142.756 de autoturisme, cu 4,73% mai multe față de perioada similară din 2022, arată datele Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM). Dintre acestea 93.286 unități au fost produse în uzina Dacia de la Mioveni și 49.470 unități au fost produse de uzina Ford Otosan de la Craiova.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Ford fratilor, ca ne-au dat pe mana turcilor. Iar exploatarea gazelor din mare, au renuntat la ea.
    Am asteptat 50 de ani pe americani si ne-am trezit cu imperiul turc si austro-ungar!..

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.