Industria auto va trebui să reducă greutatea bateriilor vehiculelor electrice cu 50% în următorii 10 ani, spune șeful Stellantis

baterie, masini electrice Sursa foto: Go4IT.ro

Industria auto va trebui să reducă greutatea bateriilor vehiculelor electrice cu 50% în următorii 10 ani pentru a face electrificarea semnificativă din punct de vedere ecologic, a declarat miercuri directorul general al grupului Stellantis, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.

CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, a declarat în timpul Forumului pentru Libertatea Mobilităţii al producătorului de automobile că realizarea unui pachet de baterii pentru un vehicul electric (EV) cu o ”autonomie decentă” de 400 de kilometri necesită în prezent, în medie, aproximativ 500 de kilograme de materii prime suplimentare faţă de o maşină tradiţională.

”Din punct de vedere al mediului… nu cred că are sens”, a spus Tavares.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

CEO-ul Stellantis a spus că industria auto, bazată pe noua ştiinţă, trebuie să realizeze un progres în ceea ce priveşte densitatea puterii celulelor.

“Cred că asta este în curs. Cred că în următorul deceniu vom putea reduce greutatea acumulatorului cu 50%, reducând astfel cu 50% utilizarea de materii prime suplimentare faţă de un vehicul convenţional”, a spus el.

Tavares a adăugat că acest lucru ar ajuta, de asemenea, la rezolvarea problemei deficitului de litiu, un element cheie în majoritatea bateriilor actuale.

Forumul pentru Libertatea Mobilităţii organizat Stellantis – care miercuri şi-a desfăşurat a doua sesiune anuală – a fost înfiinţat de grup după ce a decis să părăsească grupul european de lobby auto ACEA la sfârşitul anului 2022.

Acesta este conceput pentru a promova discuţiile cu părţile interesate privind acoperirea problemelor şi tendinţele mobilităţii şi implicaţiile acestora asupra încălzirii globale.

În timpul forumului, Tavares a spus, de asemenea, că nu vede hidrogenul ca o tehnologie alternativă viabilă pentru mobilitatea actuală în masă, din cauza costurilor sale ”înalte”, chiar şi presupunând că energia folosită pentru a produce hidrogen este curată.

”Mă tem că, deocamdată, accesibilitatea va fi un factor important pentru hidrogen. Pentru viitorul apropiat, va fi (posibil) o soluţie pentru flotele marilor corporaţii, dar cu siguranţă nu pentru cetăţenii de rând”, a spus Tavares.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: