Încep lucrările de modernizare a DN73 în județul Argeș. DRPD Brașov a semnat contractul cu ARL Cluj

DN 73 Câmpulung

Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brasov a semnat contractul pentru execuția lucrărilor de modernizare a sectorului de 37,6 km între Câmpulung Muscel (județul Argeș) și Fundata (județul Brașov), anunță instituția. Constructorul poate începe imediat lucrările, având în vedere că proiectul are deja proiect tehnic avizat și autorizație de construire.

Contractul în valoare de peste 426 de milioane de lei va fi derulat de Antrepratiza de Reparații și Lucrări ARL Cluj (parte a grupului Strabag), care are la dispoziție 18 luni pentru realizarea investiției, din momentul emiterii ordinului de începere. În acest caz, constructorul poate începe imediat lucrările având în vedere că proiectul are deja proiect tehnic avizat și autorizație de construire.

Pe lângă refacerea totală a straturilor de asfalt, proiectul prevede lărgirea carosabilului la minim 7 m, reabilitarea sau reconstruirea a 7 poduri și a 89 de podețe de pe traseu. De asementea, vor fi resistematizate 5 intersecții cu drumuri laterale și vor fi reamenajate aproximativ 1300 de accese la proprietăți.

O provocare aparte pe acest sector sunt lucrările de consolidare, corpul drumului fiind afectat în momentul de față de numeroase zone cu alunecări de teren și cedări ale terasamentelor.

La finalizarea lucrărilor vor fi refăcute toate elementele de semnalizare, marcaje și indicatoare rutiere, și toate elementele de siguranță rutieră.

La finalul lunii iulie, Economedia anunța că Compania de Drumuri urmează să semneze cu ARL Cluj (parte a grupului Strabag) contractul pentru modernizarea DN 73 Câmpulung – Fundata, după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a respins contestația depusă de constructorul Groma Hold din Bulgaria, desemnat inițial câștigător.

La peste un an de la lansarea licitației, după trei contestații admise la CNSC (detalii aici) și după reevaluarea ofertelor, CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov, i-a desemnat oficial pe clujeni câștigători ai contractului de aproape 500 milioane lei.

Inițial, asocierea condusă de constructorul Groma Hold din Bulgaria câștigase licitația.

Groma Hold (Bulgaria), a depus ofertă doar pentru Lotul 1, iar ARL Cluj pentru ambele loturi.

Compania ARL Cluj este deținută de Strabag, constructor care a finalizat cu 8 luni înainte de termen lotul Chețani – Câmpia Turzii de pe A3 Transilvania.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: