În ziua în care Ministrul Mediului spune că trebuie făcut ceva cu urșii, care atacă oamenii pe stradă, o instituție din subordinea sa lansează o campanie pentru… protejarea urșilor

Tanczos Barna Sursa foto: Facebook Tanczos Barna

Problema urșilor a fost scăpată de sub control, aceștia s-au înmulțit foarte mult și sunt raportate tot mai multe atacuri asupra oamenilor și gospodăriilor, a spus ministrul Mediului Tanczos Barna, la B1 TV. În primăvară, după o numărătoare estimativă a populației de urs, „trebuie luată o decizie tranșantă”, potrivit lui. „Toate statele membre unde există an de an estimarea populaţiei de urs renunţă încet-încet la relocare şi caută măsuri preventive de intervenţie, inclusiv prin cote. Aşa se face şi în Suedia, în Finlanda, Slovenia, Slovacia, exact acele ţări date ca exemplu de anumite ONG-uri. Controlează numărul de exemplare prin intervenţia umană”, a spus Barna.

Exact în ziua în care Barna se declară îngrijorat de atacurile urșilor și se declară pregătit de măsuri „tranșante”, Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Silvicultură Marius Dracea, aflat în subordinea Ministerul Mediului, a lansat în SICAP o licitație pentru acordarea unui contract de 740.000 de lei pentru o campanie media care să anunțe demararea planului national de conservare a populației de urs brun.

Contractul presupune ca firma câștigătoare să se ocupe de toate direcțiile unei campanii complexe, online și offline, respectiv conferințe de presă, inserturi în presa scrisă națională și locală, site specializat și pagina de facebook, realizarea unui studio sociologic pe grupuri țintă, realizarea și distribuirea de spot-uri video și audio extrase dintr-un film documentar despre urs, care trebuie realizat și el, de asemenea.

Acțiunile din cadrul acestei campanii:

„1. Elaborarea unei strategii media și a planurilor generice ale campaniei (media plan);

  1. Realizarea unei campanii de presă scrisă care va viza atât presa centrală cât și presa locală;
  2. Organizarea a două conferințe de presă cu participarea a minim 20 de persoane din care 10 jurnaliști specializați zona agro/ social/ ONG/ mediu/ cinegetică/ publicații specializate;
  3. Realizarea a unui studiu sociologic comparativ privind evoluția gradului de informare și conștientizare al grupurilor țintă ce se vor datora campaniei și activităților de informare;
  4. Realizarea, mentenanța și asigurarea funcționalitatii unui portal și a unei pagini de socializare a proiectului, pentru diseminarea informațiilor legate de desfășurare, rezultate și implicarea grupurilor țintă;
  5. Realizarea unui număr de 5 buletine informative (newsletter-uri) ce vor fi postate pe website-ul proiectului și pe pagina de socializare;
  6. Realizarea și difuzarea de filme (video) și spoturi radio (audio) cu caracter informativ: – Realizarea unui film de prezentare a metodologiei de colectare a probelor genetice, – Realizarea și difuzarea unui film documentar, – Realizarea și difuzarea unui număr de 5 filme scurte, – Realizarea și difuzarea a două spoturi radio;
  7. Asigurarea, inscripționarea, scrierea și distribuirea unui număr de minim 550 buc de USB-uri cu informațiile campaniei media, ce urmează a fi puse la dispoziție la conferințele cu jurnaliștii (minim 20 buc.) și grupurilor țintă (minim 530 buc)”.

Pe larg, despre acest subiect, aici.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: