În timp ce Meta pierde utilizatori, TikTok câștigă teren. Când vom vedea o posibilă pierdere și pentru aplicația Instagram, deținută tot de Meta

instagram - logo sursa foto: Pexels

Meta a avut ieri una dintre cele mai mai scăderi din istoria companiei, pierzând 200 miliarde dolari din valoare. În condițiile în care aplicația TikTok a început să devină populară în ultimii ani, începe încet-încet să preia o parte din notorietatea și utilizatorii celorlalte rețele sociale. Întrebarea este când îi va veni rândul și aplicației Instagram, deținută tot de Meta.

Un reprezentant al companiei de cercetare în marketing digital Insider Intelligence nu se așteaptă ca Instagram să piardă utilizatori în următorii trei ani. Dar estimările sale din noiembrie 2021 arată că creșterea numărului de utilizatori lunari a Instagram va scădea la 5,8% anul acesta și la 3,1% până în 2025, de la 16,5% anul trecut, scrie Reuters.

Instagram, pe care Meta l-a achiziționat în 2012 pentru un miliard de dolari, a fost privit ca un antidot pentru încetinirea creșterii companiei, veniturile din reclamele de pe Instagram fiind o sursă importantă de câștig pentru Meta.

Compania investește aceste fonduri pentru construirea universului meta, unde utilizatorii vor putea interacționa în lumea virtuală. O scădere a numărului de utilizatori Instagram și incapacitatea de a crește prețurile reclamelor ar putea opri ambițiile directorului general al Meta, Mark Zuckerberg.

Mai puțini oameni au accesat constant Facebook în fiecare zi pe trimestru decât în anul precedent, pentru prima dată în ultimele trei luni din 2021. A fost unul dintre câteva semne îngrijorătoare, împreună cu profitul sub așteptări și o perspectivă dezamăgitoare a veniturilor, care a scăzut joi acțiunile cu peste 26%.

Directorul financiar Meta, Dave Wehner, a declarat miercuri analiştilor financiari că o parte din scăderea utilizării pentru principala aplicaţie şi site-ul Facebook a provenit din mai puţine blocări din cauza COVID-19, care au avut tendinţa de a genera un boom în activitatea online. De asemenea, el a dat vina pe creșterea costurilor de internet pentru consumatorii din India și pe creșterea interesului față de aplicația TikTok, deținută de ByteDance, o companie multinațională chineză de tehnologie.

Meta nu dezvăluie în mod regulat utilizarea Instagram, dar analiștii spun că TikTok afectează și creșterea Instagram.

Facebook și, într-o anumită măsură, Instagram au depășit provocările înainte, inclusiv dezastrele privind confidențialitatea datelor și concurența din partea aplicațiilor Snapchat și Twitter.

Într-adevăr, Instagram investește miliarde de dolari în funcții legate de videoclipuri, cum ar fi o opțiune în stil TikTok numită Reels. Zuckerberg le-a spus analiștilor miercuri că Reels a fost formatul de conținut cu cea mai rapidă creștere și cel mai mare contributor la creșterea interacțiunii pe Instagram.

Analiștii spun că Reels ar putea deveni în cele din urma un generator de venituri mai mare decât reclamele stabilite pentru postări cu fotografii și text. Însă Reels nu este încă suficient de popular pentru a atrage vânzările de anunțuri.

Meta a avut cea mai lentă creștere din istorie în primul trimestru din 2022

Compania a pierdut aproximativ 10 miliarde de dolari în venituri de când Apple a adus modificări de confidențialitate a software-ului anul trecut, dăunând modelului de afaceri Meta bazat pe publicitate direcționată. Condițiile macroeconomice, cum ar fi inflația și întreruperile lanțului de aprovizionare, strângeau și bugetele agenților de publicitate. Compania a fost implicată și în multe scandaluri de confidențialitate au contribuit la nemulțumirea utilizatorilor.

Meta a spus că se așteaptă ca veniturile în primul trimestru al anului 2022 să se situeze în intervalul de la 27 de miliarde de dolari până la 29 de miliarde de dolari, echivalentul unei creșteri între 3 și 11 la sută anual.
Potrivit S&P Capital IQ, aceasta a fost sub așteptările pentru veniturile din primul trimestru de 30,3 miliarde de dolari și, în esență, ar fi cea mai lentă perioadă de creștere a Facebook din istoria sa, potrivit analiștilor.

TikTok a avut o creștere fulgerătoare, reușind să atragă o treime din totalul utilizatorilor rețelelor de socializare în mai puțin de 4 ani

Rețeaua socială TikTok a cunoscut o creștere fulgerătoare a valorii mărcii sale în 2021, fără însă a putea intra într-un top 10 dominat de GAFAM, potrivit unui studiu publicat miercuri de Brand Finance și citat de Le Figaro. Valoarea unei mărci este stabilită de Brand Finance pe baza mai multor date precum imaginea sa, performanțele, cifra de afaceri etc.

TikTok, cunoscută pentru videoclipurile scurte și foarte apreciat de tineri, a fost cea mai descărcată aplicație în 2021. Marca ocupă locul 18 în clasamentul Brand Finance și înregistrează cel mai puternic avans.

Cifra de afaceri a firmei-mamă a TikTok, Bytedance, a crescut cu 70% în ritm anual, pentru a atinge 58 de miliarde de dolari în 2021. Deși aplicația a cunoscut o creștere puternică anul trecut, nu a reușit să pătrundă într-un top 10 dominat de mastodonții americani.

Din ianuarie 2022, TikTok avea 1 miliard de utilizatori Activi lunar în întreaga lume. De asemenea, aplicația a depășit peste 3 miliarde de descărcări și a strâns o treime din totalul utilizatorilor rețelelor sociale în mai puțin de patru ani. Facebook și Instagram au avut nevoie de aproape un deceniu pentru a atinge aceeași cifră.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: