Aproape 200.000 de mașini second hand au intrat în România în prima jumătate a anului 2021

Dacia-modele-noi-sursa-Daca-e1599468162750

În primul semestru al anului 2021, în România au intrat aproape 200.000 autoturisme second hand, cu 10% mai multe față de anul anterior dar cu 8,3% mai puține față de anul 2019, înaintea crizei Covid, potrivit datelor compilate de compania de consultanță DataReport.ro.

În topul preferințelor, cele mai importate mărci sunt Volkswagen, BMW, Audi și Ford care, cumulat, reprezintă peste jumătate din totalul celor importate.

București are cele mai multe importuri de autoturisme second hand, însă este de remacat faptul că ponderea deținută la 6 luni 2021 a scăzut față de aceeași perioadă din 2019, de la 7,6% la 7,0%, respectiv o diferență de peste 2.600 unități. Urmează Cluj, cu o pondere din total de 4,5%, Timiș cu 4,3%, Suceava cu 4,2% și Bihor cu 3,6%.

La capătul opus regăsim județe precum Călărași și Tulcea care au fiecare o pondere de 0,6%, Ialomița 0,8% și Giurgiu cu 0,9% din totalul celor second hand intrate în țară în aceste 6 luni.

Motorină și benzină vs mașini electrice

În primele 6 luni ale anului 2021 în România au fost înmatriculate peste 47.000 de autoturisme noi, mai puține cu 4.0% față de aceeași perioadă a anului anterior și cu o treime mai puține față de anul 2019.

În primul semestru u fost înmatriculate 33.742 de autoturisme cu combustie internă (benzină și motorină, fără cele mild-hybrid), în continuă scădere față de aceeași perioadă a ultimilor doi ani, potrivit sursei citate.

În această perioadă au fost înmatriculate 24.072 autoturisme pe benzină și 9.670 motorină, jumătate față de aceeași perioadă a anului 2019.

Conform datelor de înmatriculări, autoturismele mild-hybrid (MHEV) au crescut în cele 6 luni din 2021 față de aceeași perioadă a anului 2019 de aproape 15 de ori, în timp ce mașinile full electrice (BEV) s-au dublat, de la 456 de unități înmatriculate în 6 luni din 2019 la 873 de unități până la jumătatea acestui an.

Față de aceeași perioadă a anului 2019, autoturismele plug-în (PHEV) au o creștere de 6,5 ori, cu un total de 841 de unități.

Autoturismele 100% electrice împreună cu cele plug-în, la 6 luni 2021 reprezintă jumătate din înmatriculările celor hybrid (HEV).

Luna iunie a marcat o creștere a producției de automobile Dacia și Ford, în comparație cu aceeași lună a anilor anteriori. Dacă în anul 2019 producătorii naționali au scos pe porțile fabricilor 43.429 unități în luna iunie, aceeași lună a anului 2020 a adus o scădere de peste 8.000 de unități. Luna trecută, însă, producția națională a reușit să depășească valorile de producție din ultimii doi ani, cu un total de 45.002 de unități, dintre care Dacia cu 33.095 automobile și Ford cu 11.910 unități.

Situația producției naționale la finalul primului semestru al acestui an este semnificativ mai mare față de aceeași perioadă a anului trecut, o perioadă marcată de stoparea temporară a producției, în contextul crizei COVID-19. Dacă în primele 6 luni ale anului 2020 Dacia și Ford au produs, în total, 187.717 unități în fabricile de la Mioveni și Craiova, în anul 2021 producția la 6 luni a producătorilor naționali a crescut cu peste 26 de procente, ajungând la un total de 236.663 de autoturisme.

Cu toate acestea, față de prima jumătate a anului 2019, producția Dacia și Ford în România suferă o scădere anul acesta de peste 11%, totalul, până la această dată, pentru anul 2021 fiind de 236.663 unități.

SUV-urile, preferatele românilor

SUV-urile reprezintă cea mai populară alegere în preferințele românilor, arată analiza DataReport.ro. Cu toate acestea, există o ușoară scădere în prima jumătate a acestui an, cu peste 21.000 unități înmatriculate, față de aceeași perioadă a anului 2019, când au fost înmatriculate 24.386 unități.

SUV-urile preferate ale românilor sunt Dacia Duster (2.996 unități), Ford Puma (1.440 unități), Hyundai Tucson (1.185 unități), Suzuki Vitara (1.012 unități) și Toyota C-HR (872 unități).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: