Ilie Bolojan: Am semnat cu CFR protocolul privind dezvoltarea reţelei de tram-train metropolitan, cel mai important proiect de mobilitate în jurul oraşului Oradea / Proiect de peste 200 de milioane de euro

pasaje rutiere Oradea sursa foto: Ilie Bolojan/Facebook

Preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, Ilie Bolojan, anunţă, vineri seară, că a semnat cu CFR protocolul privind dezvoltarea reţelei de tram-train metropolitan, cel mai important proiect de mobilitate în jurul oraşului Oradea, transmite News.ro.

”Am semnat azi cu CFR protocolul privind dezvoltarea reţelei de tram-train metropolitan. Acesta este cel mai important proiect de mobilitate în jurul oraşului Oradea. Liniile de tramvai vor fi racordate cu cele de cale ferată, liniile vechi de cale ferată abandonate vor fi reabilitate şi se va extinde transportul electric pe noi direcţii, spre aeroport şi spre Borş”, a scris, vineris eaăr, pe Facebook, Ilie Bolojan.

Preşedintele CJ Bihor afirmă că navetiştii vor putea călători în condiţii foarte bune în anii următori cu noile tram-trenuri ce vor fi achiziţionate prin proiect.

Bolojan mai anunţă că, de la finalizarea studiilor de fezabilitate pentru fiecare tronson, pe parcursul ultimelor cinci luni s-au parcurs mai multe etape, respecitv:

  1.  integrarea proiectelor şi pregătirea aplicaţiei de finanţare; 
  2.  realizarea studiilor de trafic; 
  3.  realizarea analizei cost-beneficiu; 
  4.  corelarea proiectului cu cel de electrificare a liniei de cale ferată Cluj – Oradea – Episcopia Bihor; 
  5.  avizarea soluţiilor propuse de Regionala CFR Cluj; 
  6.  verificarea proiectului integrat de către specialiştii CFR; 
  7.  analiza preliminară a proiectului de către consultanţii desemnaţi să certifice aplicaţia de finanţare.  

”În urma parcurgerii acestor etape, faţă de prezentarea iniţială, vom opera mai multe ajustări. Cele mai importante sunt:

  •  Se va renunţa la racordarea liniei de tramvai din Rogerius, de pe str. Corneliu Coposu, cu liniile de cale ferată din Gara Oradea. Actuala staţie de tramvai de la gară, platoul dintre staţie şi Gara CFR Oradea vor funcţiona integrat, ca un hub de transport; 
  •  Se va realiza un pasaj rutier suprateran, pe centura Oradea, peste calea ferată ce leagă Oradea de Băile Felix. Fără acest pasaj, o cadenţă în creştere a tram-trenurilor pe această rută în anii următori ar genera blocaje în circulaţie pe cele 4 benzi ale centurii Oradea; 
  •  Linia spre Borş va fi prelungită până la intrarea în Sântion, în zona pasajului rutier al drumului expres; 
  •  La capetele liniilor, spre Băile Felix – Cordău şi spre Sântion – Borş, vor fi realizate spaţii de parcare pentru maşini şi pentru biciclete.  

Bolojan explică faptiş că modificările sunt rezultatul studiilor şi analizelor de cost, recomandărilor experţilor şi posibilităţilor de finanţare.

”În luna august, după finalizarea ultimelor  modificări, vom aproba documentaţia finală. Înainte de abrobarea in şedinţa de Consiliu Judeţean, vom prezenta forma finală a întregului proiect”, a mai transmis Bolojan.

Valoarea totală a proiectului este de peste 200 milioane de euro, finanţarea fiind asigurată din fonduri europene.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: