După ce Hyundai Motor Group a anunțat în mai că va produce mașini electrice în SUA din 2022, compania a revenit cu detalii: primul model electric pe care grupul îl va produce în Alabama va fi Genesis GV70 EV de la începutul lui 2022. Între timp, Hyundai a lansat o imagine teaser a conceptului său „Seven”.
Presa coreeană raportează că modelul electric Genesis GV70 este modelul de debut al Hyundai Group în SUA, citând informațiile furnizate de producător la o întâlnire cu reprezentanții sindicatului. Alte modele electrice precum Hyundai Ioniq 5, Hyundai Kona Electric și Genesis GV60 vor urma succesiv. Presa sud-coreeană raportează, de asemenea, că GV70 EV va începe ca un SUV de mărime medie, deoarece omologul său cu combustie internă, lansat în SUA în iunie, prezintă cifre de vânzări bune.
În acest context, Hyundai Motor Group anunțase deja în primăvară că intenționează să producă mașini electrice la nivel local pentru mărcile grupului începând de anul viitor. Aceasta a făcut parte dintr-o investiție totală de 7,4 miliarde de dolari (aproximativ 6,1 miliarde de euro) până în 2025 în afacerile grupului în Statele Unite. La acea vreme era deja clar că modelele E vor fi produse la uzina Hyundai Montgomery din statul american Alabama.
În prezent, Hyundai construiește modelele Elantra, Sonata, Tucson și Santa Fe – sedanuri și SUV-uri – la uzina din Montgomery. Toate cele patru modele fac parte din gama de produse de bază a Hyundai în SUA. Se pare că cele patru serii de modele vor continua să fie construite neschimbate deocamdată, deoarece Hyundai dorește să investească într-o „extindere a zonelor de producție pentru vehicule electrice” – cu toate acestea, coreenii continuă să nu dea detalii despre suprafața exactă și capacitatea planificată a clădirii fabricii.
Pe termen scurt, așadar, vânzările seriei de baterii-electrice urmează să fie împinsă, în timp ce pe termen mediu Hyundai va continua să se concentreze pe hidrogen. Împreună cu guvernul SUA și partenerii, urmează să fie înființat un ecosistem american de hidrogen, de care să beneficieze autoturisme precum Nexo, dar mai ales camioanele FCEV.
Pentru vehiculele comerciale, Hyundai a semnat anterior un acord cu compania americană Cummins pentru a accelera implementarea sistemelor electrice cu celule de combustie pe piața din SUA. Hyundai intenționează, de asemenea, să investească o parte dintre cele 7,4 miliarde de dolari în mobilitatea aeriană urbană și robotică.
Între timp, Hyundai a lansat și un prim teaser oficial al conceptului de mașină electrică cu baterie denumit Seven, care va fi prezentat la AutoMobility LA pe 17 noiembrie – aparent o avanpremieră a lui Hyundai Ioniq 7. O declarație a sud-coreenilor spune că studiul oferă o previzualizare „a primului model SUV al subbrandului Hyundai Ioniq”.