550 de kilometri de Autostradă și Drum Expres au contracte de proiectare mult întârziate, iar în 2023 Ministerul Transporturilor, prin CNAIR, nu a lansat în licitație niciun proiect de autostradă nouă, susține Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Cosma spune că inaugurările din acest an sunt autostrăzi sau drumuri expres contractate sau intrate în șantier în 2021, iar pentru deschideri de circulație pe drumuri de mare viteză și dincolo de anul 2026 trebuie lansate în licitație proiecte noi cât mai curând.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Blocaj total la Ministerul Transporturilor pe proiecte noi. Grindeanu nu a lansat nicio licitație pentru autostrăzi noi în 2023. Anul acesta se vor inaugura autostrăzi și drumuri expres contractate sau intrate în șantier în 2021. Însă, pentru ca România să continue seria inaugurărilor consistente de proiecte și după 2026, trebuie lansate licitații pentru proiecte noi astăzi. Dar Grindeanu nu vrea asta. Nu vrea dezvoltare pe termen lung pentru România. Se mulțumește să culeagă roadele semănate de USR în 2021 și cam atât. După el, potopul. Deși de 2 ani promite marea cu sarea, în 2023 nu a lansat nici măcar o licitație pentru autostradă sau drum expres nou. Iar lista de restanțe e lungă. Vorbim despre mai bine de 550km de drumuri noi cu contracte de proiectare mult întârziate în mandatul lui Grindeanu:

A8 Unirii sectorul montan dintre Miercurea Nirajului și Leghin (circa 150km)

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

A7 Pașcani – Suceava – Siret (100km)

Autostrada Timișora – Moravița (70km)

Autostrada A13 Brașov – Făgăraș (40km)

– Autostrada Alternativa Techirghiol (30km)

Drumul expres Craiova – Tg. Jiu (110km)

Drumul expres Bacău – Piatra Neamț (50km)

Drumul expres Oar – Satu Mare (15km)

Un om de stat vizionar construiește astăzi viitorul prosper de mâine pentru țara sa. În cazul lui Grindeanu, singurul viitor pe care îl construiește este cel al specialilor PSD-PNL. În 2024 va veni vremea decontului”, afirmă Horațiu Cosma.

Pe lângă proiectele menționate de Cosma, la contracte mult întârziate menționăm și A3 Ploiești – Brașov, estimat la lansare pentru execuție în 2026-2027.

În Programul Investițional 2021-2030, Ministerul Transporturilor include „Drumul Siretului” Drumul Expres Giurgiu – București ,„Coridorul de conectivitate 2 Moldova”, deocamdată fără niciun orizont de lansare sau Coridorul de Conectivitate 5 Danubius Expres Alexandria – Craiova.