Guvernul aprobă indicatorii tehnico-economici pentru Centura Vaslui. Șoseaua cu o singură bandă pe sens are o lungime de 18 kilometri și costă aproape 600 de milioane lei

DN 24 Vaslui Captură Google Maps

Guvernul aprobă în ședința de miercuri, indicatorii tehnico-economici pentru Centura Vaslui, investiție de aproape 600 de milioane lei care va fi construită cu fonduri europene. Centura Vaslui are o lungime de 18 kilometri, un traseu inelar, o singură bandă pe sens, iar termenul de execuție este de 2 ani. Municipiul Vaslui, aflat pe traseul a trei Drumuri Naționale, DN 24 Tecuci-Iași, DN 2 F Bacău-Vaslui și DN 15 D Roman -Vaslui nu are o centură, traficul local și de tranzit fiind deviat pe arterele din oraș.

Centura Vaslui va fi construită la profil de Drum Național cu o bandă pe sens și acostament lărgit de 1,5 metri, cuprinde 9 poduri și pasaje, 6 intersecții proiectate cu sens giratoriu și două parcări. Sunt 4 tronsoane propuse, potrivit Notei de Fundamentare : ,,În prezent traficul local şi de tranzit se desfăşoară prin interiorul municipiului Vaslui care este tranzitat de trei drumuri naţionale DN 24, DN 2F şi DN 15D, acestea având funcţiuni de străzi şi bulevarde, cu multe intersecţii, traficul fiind des fracţionat şi îngreunat producându-se frecvente ambuteiaje, factori generatori de poluare fonică şi emisii de noxe în zona urbană. Ȋn zona municipală au loc dezvoltări locale şi construcţii de tipul ansamblurilor de locuinţe, extinderilor reţelei de troleibuz, construirea unui stadion, astfel, s-au studiat soluţii alternative de traseu adaptate situaţiei actuale, care să asigure legături pe cele trei direcţii ale drumurilor nationale. Obiectivul este inclus în cadrul Master Planului General de Transport al României, revizuit, cu finanţare prin Programul Operaţional Transport 2021-2027.

Traseul în plan: Este constituit din 4 tronsoane, primul tronson se desprinde din DN 24, cu o intersecţie amenajată cu sens giratoriu, se desfăşoară spre est pe terenuri agricole traversând un canal existent, se continuă spre sud – est printr-o succesiune de curbe şi aliniamente intersectând denivelat cu pasaj strada Huşului, racordarea în DN 24 se va realiza cu amenajarea altui sens giratoriu. După această intersecţie traseul se continuă pe tronson II, spre sud pe terenuri agricole, traversează denivelat Canalul Delea, linia de cale ferată CF600, Râul Bârlad şi se îndreaptă spre Nord – Vest, traversând denivelat DN 2F. Sfârşitul tronsonului II este amenajat cu sens giratoriu, unde se intersectează cu un drum de legătură proiectat spre zona industrială a oraşului, traseu alternativ față de DN 2F care este tranzitat de traficul local şi mijloace de transport în comun. Drumul de legătură dintre varianta de ocolire şi zona industrială se termină la intersecţia cu DN 2F şi strada Metalurgiei, unde se amenajează un sens giratoriu. Tronsonul III se îndreaptă pe direcţia nord – vest până în DJ 207E, intersecţie amenajată cu sens giratoriu. Tronsonul IV continuă direcţia nord-vest, traversează denivelat calea ferată CF600, se îndreptă spre DN 15D, unde varianta de ocolire se va finaliza cu amenajarea unui sens giratoriu. Lungimea traseului variantei de ocolire este de 18,020 km.”-Nota de Fundamentare Proiect Hotărâre de Guvern Centura Vaslui.

Viteza proiectată pentru Centura Vaslui este de 80-100 km/h. Finanţarea obiectivului de investiţii se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Operațional Transport (POT) 2021-2027 şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: