Guvernul a aprobat ajutorul de stat pentru TAROM de aproape 100 milioane de euro / 12 milioane de euro din Fondul de Rezervă pentru avionul Boeing 737 MAX

tarom Sursa foto: Facebook/Tarom

Guvernul a aprobat în ședința de joi, 23 mai, un ajutor de stat pentru Compania TAROM de aproape 100 de milioane de Euro, conform deciziei Comisiei Europene.

,,Validăm, azi ajutorul de stat pentru Compania  TAROM, de aproape 100 de milioane Euro. Avem deja acordul Comisiei Europene, există acum toate condițiile pentru ca TAROM să devină la fel de eficientă precum competitorii săi” a anunțat Premierul Marcel Ciolacu în deschiderea ședinței de Guvern.

TAROM va primi un ajutor de stat pentru restructurare de peste 200 de milioane de lei prin capitalizare și alte 60 de milioane de lei din Fondul de Rezervă al Guvernului pentru a plăti în regim de urgență ratele avioanelor Boeing 737 MAX în leasing, conform unui Proiect de Hotărâre de Guvern pe care l-a publicat Ministerul Transporturilor.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

,,Astfel, se supune aprobării acordarea unui ajutor de stat individual de restructurare în favoarea  Companiei TAROM, până la valoarea și în structura autorizate de Comisia Europeană, respectiv până la valoarea de 474.193 mii lei (95,3 milioane euro), din care până la 227.742 mii lei (45.77 milioane euro) reprezintă ajutor de restructurare care se propune a fi acordat sub forma de capitalizare, în limita fondurilor alocate cu această destinație în bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii la capitolul 84.01 „Transporturi”, titlul 72 „Active financiare”, alineatul 72.01.01 „Participare la capitalul social al societăților comerciale“. Din ajutorul de restructurare acordat sub formă de capitalizare, un cuantum de până la 214.307 mii lei (43,07 milioane euro)  va fi utilizat drept capital de lucru, pentru finanțarea cheltuielilor societății după cum urmează:

  1. pentru plata avansurilor prevăzute pentru anul 2024 în contractul de leasing financiar încheiat cu GY AVIATION LEASE 1724 CO., Limited și pentru care Compania TAROM nu va dispune de resurse de finanțare la data scadenței;
  2. pentru plata ratelor scadente în anul 2024 la creditul contractat de la Banca Transilvania și garantat de Ministerul Finanțelor în baza Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 139/2020 și pentru care Compania TAROM nu va dispune de resurse de finanțare la data scadenței;

pentru reducerea deficitului de finanțare necesar în anul 2024 pentru plata parțială a datoriilor cu termen scadent depășit.

Primul avion nou Boeing 737 MAX pe care TAROM l-a cumpărat în leasing ar urma să fie livrat în august 2025, conform declarațiilor oficialilor operatorului aerian național. Ajutorul de stat pentru restructurare pe care Comisia Europeană l-a aprobat oficial luni, 29 aprilie va permite finanțarea investițiilor pentru înnoirea flotei, posibil și uniformizare, Compania având trei modele de aeronave : Boeing (8 avioane), Airbus (4) și ATR (6 avioane). Achiziția de aeronave noi este o măsură prevăzută și acceptată în Planul de Restructurare.”- Hotărâre de Guvern

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Boeing 737 max, din câte știu eu, este tipul de avion cu multiple probleme tehnice descoperite, care își pierde ușile în zbor , își pierde piese din fuselaj sau roata față de aterizare.
    Nu cumva este modelul de avion care a avut 2 prăbușiri în 2022 , model pe care toată lumea îl evită ?
    Nu cumva ne orientăm spre achiziții hazardate ?
    Poate autorul articolului, dra/dna Mădălina Podeanu ne ajută cu lămuriri suplimentare.

    • Nu au fost 2 “prabusiri” in 2022 care sa implice 737 MAX7/8/9.
      A fost un accident in 2018 si unul 2019. Accidentele au fost provocate de comenzi repetate de “airplane-nose-down inputs din partea MCAS” datorita datelor eronate primite de la senzorii AoA (Angle of Attack). Dupa accidentul din Indonezia din 2018, pilotii au primit teoretic instructiuni si au fost instruiti sa dezactiveze MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System) dar se pare ca in 2019 pilotii Ethiopian Air nu au facut asta si asa a aparut si al doilea accident. Inainte de vorbi, e bine sa stim ce vorbim. La cate mii de avioane Boeing 737 MAX zboara in fiecare zi (cele mai multe cu multiple rotatii) cred ca e bine sa gandim mai profund inainte de comenta. Apropo, nu prea il evita nimeni. Doar aici la noi in Europa Ryanair are peste 100 de avioane in serviciu si inca 400 comandate. (si asta e doar o companie care zboara cu succes Boieng 737 MAX)

  2. Boeing sun aia unde din senin mor oamenii ce reclama probleme la avioane, de fapt

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.