Guvernul a aprobat o investiție de 126 de milioane de lei pentru modernizarea Portului Brăila /Construcțiile din Portul Brăila au o vechime de 80-100 de ani

Port Brăila Sursa : Ministerul Transporturilor

Guvernul a aprobat în ședința de miercuri indicatorii tehnico-economici pentru dezvoltarea infrastructurii din Portul Brăila, o investiție estimată la 126 de milioane de lei, fonduri europene, a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. În prezent, se fac lucrări de modernizare pentru danele 31-38 situate în bazinul portuar (docuri) cu o valoare de 127 milioane lei, a mai precizat ministrul de resort.  Proiectul de Hotărâre de Guvern publicat încă din martie arată că, o mare parte din construcțiile existente în Port au o vechime de 80 -100 de ani : ,,Portul Brăila este unul dintre cele mai mari porturi românești, situat pe sectorul de Dunăre cu caracter maritim și este inclus în rețeaua TEN-T globală. Situat în orașul Brăila, pe malul stâng al Fluviului Dunărea, Portul Brăila are 44 dane (D1-D44), însumând 5.069 ml de cheuri de acostare, din care 27 dane (D17 ÷ D40 si D42 ÷ D44) în lungime de 3.654 ml sunt în administrarea APDM.
Conform studiului de fezabilitate au rezultat ca fiind necesare următoarele lucrări, pentru a moderniza frontul portuar situat la Dunăre, construcțiile existente având o vechime de 80 – 100 ani:
-modernizarea danelor 26 și 27 prin construcția unor cheuri verticale tip estacadă, cu o lungime totală de 350 ml;
reabilitarea drumului de utilitate publică DUP 4, acesta având o lungime totală de 312 ml și asigură accesul la danele 26 și 27;
-dezvoltarea și modernizarea infrastructurii utilitare a portului, precum: modernizarea rețelelor pentru furnizare curent electric, realizarea iluminatului pe dane și pe drumurile de utilitate publică, modernizarea rețelelor de alimentare cu apă pentru furnizare apă potabilă la nave și la consumatorii portuari, realizarea rețelelor de canalizare pluvială.”

Dezvoltarea traficului de mărfuri în Portul Brăila depinde de condițiile de operare ale mărfurilor, condițiile de staționare a navelor și facilitățile pe care infrastructura portuară o poate asigura în orice anotimp. Conform Master plan-ului General de Transport al României, pentru Portul Brăila au fost identificate o serie de deficiențe cum ar fi: dane care trebuie modernizate, drumurile și liniile de cale ferată din port sunt congestionate, drumul de acces din nordul portului nu este într-o stare tehnică corespunzătoare, semnalizarea este deficitară, danele sunt degradate și portul are și legături deficitare cu celelalte moduri de transport, mai arată Ministerul Transporturilor.
Prin Master planul General de Transport al României s-a stabilit că trebuie luate o serie de măsuri pentru funcționarea optimă a portului Brăila:
– modernizarea danelor
– descongestionarea drumurilor și liniilor de cale ferată din port
– reabilitarea drumului de acces din nordul portului
– îmbunătățirea semnalizării
– creșterea gradului de interoperabilitate cu celelalte moduri de transport.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: