Producătorul auto Stellantis a achiziționat o participaţie de 21% în Leapmotor, pentru 1,6 miliarde de dolari, într-o resetare a strategiei sale din China, ce vizează concentrarea pe vehiculele electrice (EV), după ani de vânzări slabe pe cea mai mare piaţă auto din lume, transmit Reuters şi Bloomberg, citate de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

De asemenea, producătorul chinez de vehicule electrice a anunţat joi formarea unei societăţi mixte cu Stellantis, care va avea în afara Chinei drepturi exclusive pentru exportul, vânzarea şi producţia de la uzina Zhejiang Leapmotor Technology.

Înțelegerea oferă Stellantis, care deţine mărci precum Chrysler, Fiat, Jeep şi Peugeot, acces la componente şi anumite tehnologii ale producătorului chinez de automobile electrice.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Tranzacţia, care vine după acordul din iulie anunţat de Volkswagen şi Xpeng, indică o nouă eră a alianţelor auto în China şi reflectă modul în care statul asiatic se afirmă ca un centru global pentru tehnologia EV.

“Nu am avut atât de mult succes în China, astfel încât preferăm să ne bazăm pe un partener chinez. Pentru a câştiga în China este mai bine să câştigi cu o companie chineză”, a afirmat directorul general al Stellantis, Carlos Tavares, la o conferinţă desfăşurată în oraşul Hangzhou.

Stellantis şi concurenții săi, cum ar fi Renault, sunt îngrijorate de creşterea concurenţei în Europa pentru maşinile electrice ieftine produse în China, o temere care a determinat Comisia Europeană să lanseze o investigaţie pentru a decide dacă va impune tarife pentru a proteja producătorii auto europeni de importurile masive de vehicule electrice chineze mai ieftine, care ar fi beneficiat de subvenţii de stat.

Tavares a criticat joi investigaţia UE, spunând: “În condiţiile în care ne confruntăm cu dificultăţi pe plan mondial, trebuie să adoptăm o mentalitate globală. Nu sprijinim o lume fragmentată. Ne place concurenţa. Demararea unei investigaţii nu este cel mai bun mod de rezolvare a problemelor”.