Grupul Stellantis cumpără cu 1,6 miliarde de euro o participație în Leapmotor, producător chinez de automobile electrice

stellantis Sursa foto: Stellantis

Producătorul auto Stellantis a achiziționat o participaţie de 21% în Leapmotor, pentru 1,6 miliarde de dolari, într-o resetare a strategiei sale din China, ce vizează concentrarea pe vehiculele electrice (EV), după ani de vânzări slabe pe cea mai mare piaţă auto din lume, transmit Reuters şi Bloomberg, citate de Agerpres.

De asemenea, producătorul chinez de vehicule electrice a anunţat joi formarea unei societăţi mixte cu Stellantis, care va avea în afara Chinei drepturi exclusive pentru exportul, vânzarea şi producţia de la uzina Zhejiang Leapmotor Technology.

Înțelegerea oferă Stellantis, care deţine mărci precum Chrysler, Fiat, Jeep şi Peugeot, acces la componente şi anumite tehnologii ale producătorului chinez de automobile electrice.

Analize Economedia

retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Tranzacţia, care vine după acordul din iulie anunţat de Volkswagen şi Xpeng, indică o nouă eră a alianţelor auto în China şi reflectă modul în care statul asiatic se afirmă ca un centru global pentru tehnologia EV.

“Nu am avut atât de mult succes în China, astfel încât preferăm să ne bazăm pe un partener chinez. Pentru a câştiga în China este mai bine să câştigi cu o companie chineză”, a afirmat directorul general al Stellantis, Carlos Tavares, la o conferinţă desfăşurată în oraşul Hangzhou.

Stellantis şi concurenții săi, cum ar fi Renault, sunt îngrijorate de creşterea concurenţei în Europa pentru maşinile electrice ieftine produse în China, o temere care a determinat Comisia Europeană să lanseze o investigaţie pentru a decide dacă va impune tarife pentru a proteja producătorii auto europeni de importurile masive de vehicule electrice chineze mai ieftine, care ar fi beneficiat de subvenţii de stat.

Tavares a criticat joi investigaţia UE, spunând: “În condiţiile în care ne confruntăm cu dificultăţi pe plan mondial, trebuie să adoptăm o mentalitate globală. Nu sprijinim o lume fragmentată. Ne place concurenţa. Demararea unei investigaţii nu este cel mai bun mod de rezolvare a problemelor”.