Grupul MedLife a înregistrat o scădere a profitului în primul semestru din 2023/ Veniturile operaţionale au depăşit pragul de 1 miliard de lei

MedLife

Grupul MedLife a raportat în primul semestru al anului un profit net de 5 milioane de lei, în scădere de peste nouă ori faţă de perioada similară a anului trecut (45,64 milioane lei), potrivit datelor transmise Bursei de Valori Bucureşti (BVB).

Veniturile operaţionale s-au ridicat la 1,07 miliarde lei, mai mari cu 24% faţă de prima parte a anului trecut. Rezultatul net în primul semestru din 2023 este 5.003.676 lei, iar înaceeaăi perioadă a anului trecut era 45.646.967.

De asemenea, profitul operaţional a înregistrat o scădere de 27.8% în perioada de 6 luni încheiată la 30 iunie 2023, comparativ cu perioada de 6 luni încheiată la 30 iunie 2022, de la 69,177,894 lei în 2022 la 49,933,285 lei în perioada încheiată la 30 iunie 2023.

„MedLife, cea mai mare reţea de servicii medicale private din România şi liderul de industrie, anunţă rezultatele financiare obţinute în primul semestru al acestui an şi raportează o cifră de afaceri consolidată pro forma în valoare de 222,1 milioane euro, în creştere cu 27% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, din care 12% creştere organică. Această performanţă robustă demonstrează capacitatea Grupului MedLife de a rămâne în vârful industriei în pofida semnalelor din piaţă care indicau o potenţială încetinire a creşterii pieţei medicale”, anunţă compania.

Grupul precizează că a obţinut creşteri importante pe toate liniile de business, cele mai bune rezultate fiind înregistrate de clinici şi spitale, cu creşteri de 41%, respectiv 36% în cifra de afaceri

„Pandemia a generat o schimbare semnificativă a comportamentului românilor în ceea ce priveşte sănătatea, iar MedLife a răspuns noilor nevoi, oferind soluţii medicale complete şi integrate”, a declarat Dorin Preda, director executiv în cadrul MedLife.

Toate liniile de business ale Grupului MedLife au înregistrat creşteri robuste în perioada ianuarie – iunie 2023, cele mai performante fiind clinicile (+41%), spitalele (+36%) şi divizia corporate (+13%), urmate de clinicile stomatologice şi laboratoare cu creşteri de 11% şi respectiv 9%.

În ceea ce priveşte profitabilitatea, grupul înregistrează o uşoară scădere în marja de EBITDA, de la 15,8% în primul semestru al anului trecut la 15.2% în acelaşi semestru din 2023, dar o scădere sezonieră mai puţin accentuată în trimestrul II faţă de trimestrul I, în comparaţie cu cea înregistrata în 2022. Totodată, se constată şi o creştere a profitabilitatii faţă de semestrul II al anului anterior.

„În primele şase luni ale acestui an, Grupul MedLife a continuat să îşi consolideze poziţia de lider pe piaţa serviciilor medicale private, menţinând trendul pozitiv de creştere şi extindere. Performanţa bună a grupului se datorează în special medicilor buni, de înaltă expertiză şi faptului că inovaţia, tehnologizarea şi digitalizarea rămân, în continuare, elemente cheie pentru o dezvoltare durabilă şi sănătoasă a businessului. Cu privire la evoluţia marjelor pe termen scurt, nu sunt anticipate schimbări majore, însă avem în derulare măsuri pentru ajustări pozitive în perioada următoare, confirmând astfel angajamentul nostru pentru o dezvoltare sustenabilă”, a subliniat Dorin Preda.

În ceea ce priveşte perspectivele pentru perioada următoare, MedLife se concentrează pe consolidarea poziţiei de lider prin continuarea proiectelor organice cu accent pe extinderea reţelei de spitale în Bucureşti, prin lucrările continue la proiectul MedLife Park şi prin deschiderea de noi unităţi în zona Olteniei şi în Vest. Cu toate că achiziţiile nu sunt o prioritate pentru grup în acest moment, reprezentanţii MedLife nu exclud posibilitatea lor în funcţie de oportunităţile pieţei şi de nevoile de dezvoltare.

„În evoluţia noastră întinsă pe aproape trei decenii, am crescut de la o companie cu 30 de angajaţi la cea mai mare reţea de servicii medicale private din ţară cu peste 10.000 de oameni care se dedică angajamentului nostru de a oferi soluţii medicale inovatoare şi eficiente pacienţilor noştri. În continuare, aşa cum am menţionat la începutul anului, ne concentrăm asupra optimizării fluxurilor şi procedurilor operaţionale la nivelul companiilor din grup, pentru a ne folosi de economia de scară şi de expertizele cumulate ale fiecărei unităţi. Cu determinarea care ne caracterizează, în lunile care urmează, punem accent pe eficienţă şi pe dezvoltarea mai multor proiecte organice ambiţioase, care vor consolida cea mai mare reţea de clinici, laboratoare şi spitale disponibile la nivel naţional”, a declarat Mihai Marcu, CEO al MedLife.

În prezent, Grupul MedLife deţine cea mai mare reţea de servicii medicale private din România cu circa 700 locaţii proprii şi partenere la nivel naţional. Peste 6 milioane pacienţi unici au apelat până acum la servicii de prevenţie, wellness, tratament şi spitalizare în unităţile MedLife, iar peste 800.000 de angajaţi beneficiază de servicii medicale prin intermediul abonamentelor MedLife.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: