Grupul chinez Xiaomi Corp se va concentra pe majorarea vânzărilor în India, extinzând reţeaua de unităţi de vânzare cu amănuntul, după ce în ultimii ani a investit masiv în comerţul electronic, a anunţat preşedintele diviziei din India a Xiaomi, Muralikrishnan B, tansmite Reuters, conform Agerpres.
Compania încearcă să-şi redreseze vânzările de smartphone-uri, după ce a ajuns în urma gigantului sud-coreean Samsung.
În ultimii ani au crescut în India vânzările efectuate prin comerţul electronic, ceea ce a ajutat Xiaomi şi alte firme să se extindă pe una din pieţele globale cu cea mai rapidă creştere, cu 600 de milioane de utilizatori de telefoane mobile inteligente.
Dar în timp ce 44% din vânzările de smartphone-uri din India sunt acum online, magazinele tradiţionale rămân un jucător mai mare şi Xiaomi se aşteaptă pe acest segment la o creştere suplimentară.
“Poziţia noastră pe segmentul unităţilor de vânzare cu amănuntul este substanţial mai scăzută decât este online, ne confruntăm cu concurenţi care au o cotă de piaţă mai ridicată şi evoluţii bune”, a declarat Muralikrishnan B.
Anul acesta, doar 34% din vânzările diviziei Xiaomi din India au venit din magazinele fizice, restul prin website-uri, care mult timp au stimulat vânzările firmei, arată datele companiei de cercetare de piaţă Counterpoint din Hong Kong. În schimb, Samsung obţine 57% din vânzările sale în unităţile de vânzare cu amănuntul.
În prezent, Xiaomi are o reţea de 18.000 de magazine şi intenţionează să o extindă şi să sporească parteneriatele cu furnizorii pentru a oferi şi alte produse, cum ar fi televizoarele Xiaomi şi camere de supraveghere, segmente unde concurenţa e mai puţin intensă, a explicat Muralikrishnan.
Samsung are acum o cotă de piaţă de 20% în India, iar Xiaomi de 16%.
India este a doua piaţă globală a telefoanelor mobile inteligente.