Grindeanu și CNAIR se încurcă în termene pentru proiectarea Autostrăzii Timișoara -Moravița. Grindeanu a promis finalizarea Studiului de Fezabilitate în această toamnă, miercuri CNAIR anunța prelungirea contractului până în martie 2023/Precizările CNAIR

Sorin Grindeanu PSD Sursa foto: Sorin Grindeanu / Facebook

UPDATE :

Compania de Drumuri a publicat o precizare pentru a clarifica diferențele de termene din contractul pentru Studiul de Fezabilitate al Autostrăzii A 9 Timișoara -Moravița : ,,PRECIZARE: Studiul de Fezabilitate necesar construcției A9, Timișoara – Moravița, are ca termen de finalizare sfârșitul lunii octombrie 2022.Termenul de finalizare al întregului contract este luna martie 2023, deoarece acest contract prevede ca după elaborarea studiului de fezabilitate, prestatorul să ofere asistență tehnică și suport pentru elaborarea documentației tehnice în vederea lansării licitației pentru proiectarea și execuția lucrărilor.”

Cu toate acestea, CNAIR nu explică motivele concrete pentru care a acordat asocierii Search -Egis o prelungire de aproape un an, până în martie 2023, deși termenul contractual era mai 2022.

Știrea inițială :

Studiul de Fezabilitate pentru Autostrada Timișoara -Moravița va fi predat în această toamnă, a anunțat joi seară la Timișoara, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Informația transmisă cu ocazia semnării Memorandumului cu Serbia pentru construirea Autostrăzii A 9 spre Belgrad nu coincide cu datele publicate miercuri de CNAIR care anunța oficial că proiectantul SEARCH va preda Studiul de Fezabilitate în martie 2023, după cum Economedia a scris aici.

Ce a declarat Grindeanu despre Studiul de Fezabilitate al Autostrăzii A 9 : ,, Studiul de fezabilitate este în lucru, se va termina în toamna acestui an. Studiul de Fezabilitate dă valoarea proiectului. Cert este că obiectivul are acoperire la finanțare, avem trei exerciții europene : POIM cu regula N+3 este PNRR-ul și este Program Operațional Transport 2021-2027. În mod clar, această autostradă va fi finanțată prin POT” a transmis Grindeanu.

Ce a transmis CNAIR miercuri :

,,Autostrada Timișoara – Moravița (A9) va avea 73,33 de kilometri și se va desprinde din A1, în zona Remetea Mare, continuând prin Giroc și Jebel. Prestatorul contractului care trebuie finalizat în luna martie 2023 este Asocierea Search Corporation SRL – EGIS Romania SA. Continuă investigatiile geotehnice pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate necesar construcției Autostrăzii Timișoara – Moravița! Investigațiile geotehnice sunt executate în vederea stabilirii exigențelor proiectării pentru structurile majore și a parametrilor de dimensionare a soluțiilor tehnice și a structurilor, avându-se în vedere o caracterizare geologică a solului cu un grad de încredere ridicat asupra viabilității traseului optim recomandat, soluțiilor tehnice și structurilor definite în cadrul Studiului de Fezabilitate, în vederea eliminării riscurilor geotehnice aferente.” (n.r sublinierea aparține redacției)

(nr. pe site-ul oficial CNAIR unde sunt publicate rapoartele de progres se menționează prelungirea contractului cu Search prin act adițional până în 8 februarie 2023 – act adițional din 1 aprilie 2022.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: