CFR Marfă ar putea cumpăra vagoane noi produse în România, la uzina Astra Rail din Caracal, a spus miercuri ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, care a vizitat unitatea de producție Greenbrier din județul Olt. Uzina din Caracal produce vagoane de marfă pentru companii feroviare din Uniunea Europeană și Marea Britanie, iar în anii următori ar putea lua comenzi și de la operatorul de stat, CFR Marfă care revine pe profit și ar putea scăpa de desființare. (Concordatul preventiv CFR Marfă a fost prelungit cu 2 ani, iar Ordonanța de Urgență pentru noua Companie Carapatica Feroviar a fost transfprmată în Proiect de Lege).
„Eu vreau să felicit autoritățile locale, pe cei care dețin această fabrică pentru că este un exemplu despre dezvoltare. Prietenul meu, Adrian Chesnoiu îmi spunea că în campania electorală i se cereau locuri de muncă. Aici e un deficit, încă 600 de locuri de muncă nu doar pentru Caracal, ci pentru toată zona. E o companie serioasă care produce în acest moment pentru toată Uniunea Europeană plus Marea Britanie, iar în anii viitori mi-aș dori ca mare parte din ce se produce aici să fie achiziționat pe piața din România de o companie românească. CFR Marfă după Revoluție a fost dusă către faliment așa cum în anii trecuți a fost și această companie, doar că, de un an și ceva, după cum se știe CFR Marfă a venit pe profit. De aceea mi-aș dori ca mare parte din producție să fie achiziționată de CFR Marfă”, a spus Grindeanu.
Uzina din Caracal produce vagoane din 1973, aniversarea celor 50 de ani de producție fiind marcată cu ocazia vizitei ministrului Grindeanu. În jumătatea de secol de la înființare, s-au produs peste 70 000 de vagoane de marfă. Pe lângă Caracal, gigantul american Greenbrier are facilități de producție la Arad și la Drobeta Turnu Severin. Uzina din Caracal a fost preluată în 2017 (detalii aici).
Vagon de marfă Greenbrier